نسخه چاپی

مطهری: افكار احمدی‌نژاد متأثر از نفوذ مشایی است

نماینده اصولگرای مجلس نهم با بیان اینكه صرف خاص بودن و حرف جدید داشتن دلیل بر درستی یك راه نیست، گفت: حزبی كه قرار است بر پایه گفتمان اعتدال تشكیل شود دارای سلسله مبانی فكری است كه این مبانی باید اعلام شود.

به گزارش نما، علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه اصولگرایان و اصلاح طلبان معتدل می توانند در مقابل افراط گرایی با همکاری یکدیگرحزبی فراگیر تشکیل دهند، گفت: معتقدم این اقدام نیاز امروز جامعه است.

احمدی‌نژاد نه اصولگرا و نه اصلاح‌طلب است

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه محمود احمدی نژاد با حزب میانه خوبی نداشت، افزود: از سال های اول دولت نهم اعلام کردم که احمدی نژاد نه اصولگرا است و نه اصلاح طلب و افکار ویژه خود را دارد که بخشی از آن نیز ناشی از نفوذاسفندیار رحیم مشایی است.

وی با بیان اینکه دولت احمدی نژاد نیز برای خود گفتمان خاصی داشت اما صرف خاص بودن و حرف جدید داشتن دلیل بر درستی یک راه نیست، ادامه داد: حزبی که قرار است بر پایه گفتمان اعتدال تشکیل شود دارای سلسله مبانی فکری است که این مبانی باید اعلام شود سپس کسانی که این مبانی را قبول دارند این حزب را تشکیل دهند.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: برداشت درست از اصل ولایت فقیه، تاکید بر مساله آزادی بیان، تاکید بر مساله عدالت به معنای درست خود، تاکید بر استقلال فرهنگی از جمله مبانی این حزب فراگیر است که باید تبیین شود.

مطهری با بیان اینکه افراد ممکن است با یک سلسله اصول مبهم دور هم جمع شده و سپس اعضا متوجه شوند هر کسی مقصود دیگری را دنبال می کرده، تصریح کرد: اصول هر حزبی باید کاملا مشخص باشد برای مثال باید دانست مقصود از آزادی بیان چیست بنابراین این اصول باید مشخص شوند تا احزاب بر اساس یک سلسله اصول و مبانی فکری مشخص تشکیل شوند.

حزب فراگیر اعتدال نباید دولتی شود

نماینده اصولگرای مجلس نهم با تاکید بر اینکه حزب فراگیر نباید دولتی باشد، گفت: من با تشکیل یک حزب دولتی بدین معنا که بر اساس پیروزی دولت اعتدال، حزبی متکی به دولت همچون حزب مشارکت که متکی به دولت اصلاحات بودشکل گیرد مخالف هستم، تفکرتشکیل حزب فراگیر از گذشته وجود داشته و در حال حاضر نیز به دلیل وجود زمینه تشکیل آن، شکل گرفتنش بدون وابستگی به دولت مفید است.

۱۳۹۲/۴/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...