نسخه چاپی

اهالی كیش از گرما به ماشینها پناه می برند!

مدیرعامل شركت آب و برق منطقه آزاد كیش در پی قطع گسترده برق در جزیره از نوبتی شدن برق رسانی در كیش خبر داد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: مدیرعامل شرکت آب و برق منطقه آزاد کیش در پی قطع گسترده برق در جزیره از نوبتی شدن برق رسانی در کیش خبر داد.

علی اصغر امجدی با اشاره به این‌که 30 هزار مشترک برق در جزیره وجود دارد دلیل قطعی برق را اختلاف بین وزارت نیرو، شرکت آب و برق کیش و شرکت فلات قاره خواند.

وی افزود: شرکت آب و برق کیش از وزارت نیرو طلب دارد و از سوی دیگر شرکت فلات قاره که گاز نیروگاه را تامین می‌کند نیز از شرکت آب و برق طلبکار است.

مدیر عامل شرکت آب و برق منطقه آزاد کیش تصریح کرد: شرکت فلات قاره براساس طلبی که از شرکت آب و برق کیش دارد گاز نیروگاه کیش را قطع کرده بنابراین برق رسانی به جزیره نوبتی شده است.

امجدی با تاکید بر کمبود برق در جزیره کیش، گفت: با توجه به کمبود سوخت، برق درجزیره به صورت نوبتی قطع خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد که اختلاف بین شرکت‌ آب و برق و وزارت نیرو سالیان سال است که وجود دارد.

قطعی برق در حالی است که تابستان آغاز شده و دمای هوای کیش بیش از 40 درجه است و روز به روز گرمتر خواهد شد.

با پیگیری‌های خبرنگار ایسنا تنها جوابی که بخش دولتی در مورد قطعی برق در کیش داد این بود که شرکت آب و برق کیش شرکتی خصوصی است و قطعی برق در کیش به آن شرکت برمی گردد.

این درحالی است که اکنون دولت در حال واگذاری نیروگاه‌ها به بخش خصوصی است و بارها در پاسخ به این پرسش که چه تضیمنی برای عدم قطع برق در صورت واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی وجود دارد گفته است که اهلیت افراد سنجیده می شود و با توجه به تضامینی که در قراردادها ذکر می شود، خاموشی به هیچ وجه رخ نخواهد داد.

با وجود اختلاف بین دولت، بخش خصوصی، شرکت برق و گاز دود این موضوع تنها به چشم مشترکین و شهروندان جزیره کیش خواهد رفت که در حال حاضر از فرط گرما به ماشین‌های خود پناه برده‌اند.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...