نسخه چاپی

تازه‌ترین اظهارات درباره روایط ایران با تركیه

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خصوص روابط ایران و تركیه گفت: اظهارات اشخاص مختلف در دو كشور نباید بر روابط راهبردی ایران و تركیه تاثیر منفی بگذارد و مواضع رسمی مسئولان ذیربط باید ملاك ارزیابی و عمل قرار گیرد.

به گزارش نمانیوز به نقل از مهر، رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص روابط ایران و ترکیه و اظهارات اشخاص مختلف در این رابطه اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران و کشور ترکیه به عنوان دو کشور قدرتمند و موثر منطقه با مشترکات فراوان تاریخی، فرهنگی و اعتقادی دارای روابطی راهبردی بوده و در اکثر موضوعات سیاسی و بین المللی مواضع نزدیک به هم دارند.

مهمانپرست به سفر اخیر نخست وزیر ترکیه به ایران و ملاقات های انجام شده اشاره کرد و ملاقات ایشان با مقام معظم رهبری را ملاقاتی بسیار مثبت و سازنده برشمرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین با تاکید بر مواضع شفاف و اصولی کشورمان در خصوص موضوعات مختلف سیاسی بویژه در رابطه با تحولات منطقه ، عنوان کرد: اختلاف نظر سیاسی در مورد برخی مسائل منطقه ای امری طبیعی بوده که
با رایزنی و تبادل نظر بین کشورهای منطقه باید تلاش کرد تا مواضع کشورها با یکدیگر نزدیک شده و بهترین راه حل برای بحران های موجود انتخاب شود.

مهمانپرست اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره با صراحت و صداقت کامل نقطه نظرات خود را عنوان نموده و برای ایجاد ثبات و برقراری امنیت در منطقه تلاش موثری داشته است و همکاری های منطقه ای و عدم اجازه به کشورهای فرامنطقه ای برای دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه را اصلی خدشه ناپذیر می‌داند.

وی در پایان افزود: اظهارات اشخاص مختلف در دو کشور نباید بر روابط راهبردی ایران و ترکیه تاثیر منفی گذاشته و مواضع رسمی مسئولان ذیربط باید ملاک ارزیابی و عمل قرار گیرد.

۱۳۹۱/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...