نسخه چاپی

توصیه خودرویی غضنفری به دولت یازدهم

غضنفری با گله مندی از اینكه نگاه‌های بدبینانه باعث شد تصمیمات اتخاذ شده در صنعت خودرو به نفع آن نباشد گفت: دولت آینده حمایت این صنعت را در دستور كار خود قرار دهد.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، مهدی غضنفری امروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه شما عدم ارائه تسهیلات به خودروسازان را بدبینی‌های به این صنعت عنوان کرده بودید که مانع ارائه تسهیلات مصوب رحیمی به خودروسازان شده بود در نهایت تامین نقدینگی خودروسازان چه سرنوشتی را خواهد داشت؟ اظهار داشت: متاسفانه بدبینی‌های نسبت به صنعت خودرو اعمال شد که این امر مانع ایجاد حمایت‌های مالی دولت از این صنعت گردید.
وی اضافه کرد: زمانی که کشور در شرایط تحریم قرار داشته و به ویژه صنعت خودرو با مخاطرات زیادی همراه است باید حمایت های لازم از این صنعت صورت گیرد.
غضنفری با بیان اینکه می‌خواستیم حمایت 40 ساله خود را از این صنعت به یکباره قطع نماییم که این امر نتایج نامناسبی را به وجود آورد، گفت: به دولت آینده پیشنهاد می‌کنم برای ساماندهی صنعت خودرو و ارتقای سطح تولید آن توجه ویژه‌ای را برای رفع نقدینگی آن انجام و از اعمال نظرات مختلف که بدون کار کارشناسی است خودداری نماید.
این مقام مسئول درباره اختصاص ارز مرجع به کالاهای اساسی و در واکنش به حذف ارز مرجع، گفت: اختصاص ارز مرجع برای کالاهای اساسی همچنان به قوت خود باقی است و هیچ تغییری در آن اعمال نشده است.

وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا اقدامی بود که در دوره وزارت خود خواستار انجام آن بودید اما نتوانستید آن را به مرحله اجرا بگذارید ، افزود: در حال حاضر موضوع قیمت‌گذاری در بازار فرایند سنتی را تجربه می‌کند که باید این امر مورد اصلاح قرار گیرد.

به اعتقاد وزیر صنعت ، معدن و تجارت وقتی کالایی که در بازار کم است باید تولید آن افزایش پیدا کند چرا که قیمت گذاری بدون بهبود فضای تولید مقطعی بوده و نمی تواند تصمیم کارآمدی را در سازماندهی بازار اجرا نماید.

این مقام مسئول در وزارت صنعت،‌معدن و تجارت اضافه کرد: باید فضای رقابتی جایگزین فضای سنتی قیمت گذاری در بازار شود. به نحوی که فعالان بازار خود قیمت‌ها را در فضای رقابتی انجام دهند

وی با اشاره به اینکه شرایط تحریم امکان رهاسازی قیمت‌ها را از ما گرفته بود تصریح کرد: امیدوارم در دولت آینده این امر در اولویت تصمیم‌گیری‌ها قرار گیرد.

غضنفری دیگر اقدام دولت آینده در حوزه صنعت، تجارت را توجه ویژه به صادرات غیرنفتی دانست و تصریح کرد: در دوره وزارت خود می‌خواستم صادرات غیرنفتی از واردات پیشه بگیرد اما نتوانستیم با شرایط تحریم به دستاوردهای مهمی برای رشد صادرات غیرنفتی دست پیدا کنیم که امیدوارم در دولت آینده این امر در اولویت فعالیت‌ها قرار گرفته و صادرات کشور توسعه بیشتری پیدا کند.

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...