نسخه چاپی

دندانپزشك‌ها این خوراكی‌ها را نمی‌خورند

استفاده از خوراكی های خاصی مانند نوشابه، چیپس و ... باعث می شود دندان ها به مرور ضعیف شده و پس از مدتی از بین بروند. معمولا این خواركی ها توسط دندانپزشكان توصیه نمی شود.

به گزارش نما هر خوراکی که مصرف می کنیم بالاخره باید از عوارضی دندان ها عبور کنند به همین دلیل هر بار باید مراقب دندان ها باشیم تا مبادا دچار مشکلات متعددی شوند. دندانپزشکان همیشه مراقب دندان های خود هستند از این رو می توان از ان ها درس هایی را برای سلامت بهداشت دهان و دندان گرفت. این افراد غالبا از خوردن خوراکی های خاصی امتناع می کنند که در ادامه با هم مرور می کنیم:

** نوشابه: نوشیدنی های گازدار در هر حالتی که باشند برای بدن ضرر دارند. بسیاری از تحقیقات نشان می دهد که نوشابه قابلیت آن را دارد تا دندان ها را ضعیف کرده و با زیاده روی حتی تمامی آن ها خواهد ریخت. عده ای میگویند استفاده از نی باعث عبور نوشابه از بیخ گوش دندان ها می شود و آسیبی به آن نمی رساند که این باوری غلط است. نوشابه با از بین بردن آنزیم های لازم دندان ها را نابود می کنند.

** یخ: شاید به نظر تنها آبی باشد که کمی سفت شده است اما به راحتی می تواند آسیب های جدی به دندان وارد نماید. ابتدا که یخ وارد دهان می شود بسیار سرد است و ریشه دندان حالت خاصی به خود می گیرد. سپس شما مجبور می شوید یخ را بجوید که باز هم راهی برای نابود شدن دندان ها است. یخ با دمای پایین می تواند باعث شکستگی دندان ها شود.

** اب معدنی: بسیاری فکر می کنند استفاده از آب معدنی به جای شیر اب می تواند باعث سلامت بدن شود اما این نکته در مورد افرادی با دندان های حساس درست نیست. در جریان تصفیه شدن آب های معدنی و به طور کلی آب های املاح دار قسمت اسیدی قوی تری دارند و دندان ها را نابود می کنند. برخی از سوراخ شدن های دندان به علت استفاده از آب معدنی هاست.

** چیپس: بسیار ترد و خوشمزه هستند ولی به همان اندازه که خوش خوراکند می توانند نابود کننده دندان هم باشند. چیپس از دو جهت می تواند برای دندان مضر باشد. ابتدا همه آنها ترد هستند که به هر حال دندان ها را کمی اذیت می کنند. در قسمت دوم آنکه پس از جویدن به تکه های کوچک تبدیل می شوند و لابه لای دندان گیر می کنند این تکه های کوچک بعد از چند ساعت شروع به نابود کردن دندان از ریشه می شوند و اگر زود آن ها را نشویید حتما مشکلات جدی به همراه دارند.

** سرکه: در سالاد و غذاهای مختلف از آن استفاده می کنیم اما توجه ندارید که چقدر راحت می تواند دندان ها را نابود کند. در دهه های اخیر تحقیقاتی صورت گرفته است که نشان می دهد دندان ها به سرکه حساسیت بالایی دارند و باعث سوراخ شدن و شکستن دندان ها می شوند. تا حد امکان استفاده از سرکه را محدود کنید.

۱۳۹۲/۴/۱۰

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...