نسخه چاپی

كمك كی روش برای شكست بارسلونا!

نشریه دیلی‌میل با ذكر خاطره‌ای از گری نویل به سرمربی چلسی توصیه كرد برای شكست دادن بارسلونا از كارلوس كی‌روش كمك بگیرد.

فارس به نقل از دیلی میل نوشت: در حالی که چلسی خود را برای دیدار نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا آماده می‌کند، روبرتو دی متئو، سرمربی این تیم می‌تواند از سایر مربیانی که تجربه حضور در چنین مسابقه‌ای را داشته‌اند کمک بگیرد، مربیانی مانند گاس هیدینک و کارلوس کی‌روش.

بدون شک تماس با هیدینک می‌تواند ارزشمند باشد زیرا این مربی هلندی ۳ سال پیش در چنین مرحله‌ای به عنوان سرمربی چلسی برابر تیم کاتالانی قرار گرفته بود. چلسی در آن سال با تمام قوا به دیدار رقیب قدرتمند خود رفته بود ولی در نهایت با گل آندرس اینیستا در وقت‌های تلف شده بازی، به دلیل گل زده حریف در استمفوردبریج وداعی تلخ با جام داشت. در جریان این بازی تصمیمات اشتباه تام هنینگ اووربو، داور نروژی این دیدار در شکل گیری این نتیجه بی تاثیر نبود.

دی متئو که پس از اخراج آندره ویاس بواس هدایت چلسی را به عهده گرفته‌ است، پیش از دیدار با بارسلونا باید درس‌هایی از بازی‌های پیشین بارسا در این جام بگیرد. بدون شک او باید به کتاب بیوگرافی گری نویل که به تازگی منتشر شده سری بزند و با کارلوس کی‌روش (سرمربی تیم ملی ایران) نیز تماس بگیرد.

منچستریونایتد بین سال‌های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۱ توانست ۳ بار به فینال لیگ قهرمانان اروپا برسد ولی در ۲ فینال به بارسا باخت. نویل در کتاب خود جزئیات این شکست را شرح داده و نوشته است: طرح اصلی نوشته شده برای رویارویی با کاتالان‌ها را کارلوس کی‌روش، دستیار فرگوسن نوشته بود. کی‌روش در تمرینات بسیار ریز بینانه همه چیز را مورد بررسی قرار داده و برای هر بازیکنی جایگاهی را مشخص کرده و به آنها برنامه داده بود.

نویل در ادامه می‌نویسد: به نظر من کی‌روش یک روانشناس است. پیش از آن هیچ کدام از ما چنین توجهی به جزئیات را ندیده بودیم. ما بارها و بارها تمرینات را تکرار کردیم. تاکتیک‌های او را در حالی که توپ را در دست داشتیم بار دیگر به آرامی اجرا کردیم. دستورالعمل کی‌روش بسیار ساده بود. قرار بود کریستیانو رونالدو آنها را در زمین خودشان پرس کند و کارلوس توز نیز هر زمانی که یحیی توره صاحب توپ می‌شد،‌ به سراغش برود.

مدافع پیشین منچستر اضافه کرد: در این حالت ممکن بود آنها میانه زمین را در اختیار داشته باشند ولی این موضوع برای ما خطری نداشت. با قرار دادن پارک و رونی در کناره‌ها، اجازه حرکت از لیونل مسی و آندرس اینیستا گرفته شده بود ولی برنامه اصلی برای پل اسکولز و مایکل کریک بود. کی‌روش برای هر کدام از آنها جایگاه ویژه‌ای در نظر گرفته بود. پرس کردن آنها یک تاکتیک بسیار عالی برای ما بود که همین امر موجب شد بارسلونا در ۱۸۰ دقیقه در دو بازی رفت و برگشت نتواند به یونایتد گل بزند و در نهایت شیاطین سرخ با تک گل پل اسکولز به دیدار نهایی راه یابند.

۱۳۹۱/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...