نسخه چاپی

افشای یك بند جنجالی از قرارداد كی‌روش

عکس خبري -جنجالي

كارلوس كی روش طبق بندی از قرارداد خود با فدراسیون مبلغ قابل توجهی از پاداش تیم ملی را هم دریافت خواهد كرد.

به گزارش نما ، «پولی که فیفا در نظر دارد، مبلغی را به کی روش اختصاص دادیم که حالا بعدا در مورد درصد آن صحبت می کنم.» این صحبت های علی کفاشیان با فارس است.

درست بعد از اینکه اعلام کردند مرحله اول پاداش کی روش پرداخت شد. رییس فدراسیون فوتبال پس از اینکه از وزارت ورزش برای پرداخت قسمتی از پاداش کی روش کمک گرفت این مصاحبه را انجام داد. حالا شنیده می شود درصدی که کفاشیان از فاش کردنش طفره رفت 10 درصد کل پاداش ایران برای صعود به جام جهانی است. گفته می شود کارلوس کی روش طبق بندی از قرارداد خود با فدراسیون مبلغ قابل توجهی از پاداش تیم ملی را هم دریافت خواهد کرد.

فدراسیون جهانی فوتبال برای صعود در هر کدام از مراحل جام جهانی مبلغی را در نظر می گیرد. یعنی تیمی که از مرحله اول مقدماتی به مرحله دوم صعودکند درآمدی دارد و تیمی که به مرحله نهایی جام جهانی در برزیل برسد هم درآمدی جداگانه دارد. در مسابقات جام جهانی هم اوضاع به همین منوال است و صعود از مرحله گروهی درآمدی برای هر کشوری دارد. این طور که شنیده می شود درآمد فدراسیون فوتبال از حضور در مرحله نهایی جام جهانی حدود 8 میلیون پوند است.

پولی که بعد از مسابقات جام جهانی پرداخت خواهد شد و 10 درصد آن یعنی 800 هزار پوند به کارلوس کی روش می رسد. پوند به قیمت امروز بازار آزاد 5100 تومان است و رقم پاداش کی روش به 4.080.000.000 تومان می رسد. این البته تنها پاداش صعود برای کی روش نیست. او طبق قراردادش مقداری پاداش نقد برای صعود دریافت کرده و باقی را هم در آینده می گیرد.

پرداخت پاداش کی روش البته یکی از معضلات فدراسیون فوتبال در چند وقت اخیر بوده، تا حدی که کفاشیان بعد از صعود تیم ملی اعلام کرد که برای ادامه قرارداد باید با کی روش به توافق برسند.

اینطور که به نظر می رسد فدراسیون فوتبال مشکلات مالی بزرگی دارد و فقط توانایی پرداخت قرارداد کی روش به صورت 3 ماه یک بار را دارد. صعود تیم ملی به جام جهانی به صورت خودکار مبلغی به قرارداد او اضافه کرد که شنیده می شود فدراسیون با کمک وزارت ورزش آن را پرداخت کرد.
منبع: تماشا

۱۳۹۲/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...