نسخه چاپی

عضو كميسيون صنايع و معادن در گفتگو با نما:بستر توليد با استاندارد يورو 4 در خودروسازان وجود ندارد

بیشترین اهتمام خودروسازان در سفته بازی ها بوده/15 سال است خودروسازان وعده میدهند

عکس خبري -15 سال است خودروسازان وعده ميدهند / بستر توليد با استاندارد يورو ? در خودروسازان وجود ندارد

خودروسازان ما اگر بخواهند یورو 4 را اجرایی كنند با این فرمولی كه امروز با آن سرو كار دارند نمی توانند و یك تضادی در این جا بوجود می آید، می توان گفت بستر تولید با استاندارد یورو ۴ در خودروسازان وجود ندارد.

به گزارش نما ، سر انجام چانه زنی شرکت های خودروسازی برای فرار از الزام قانونی رعایت استاندارد یورو 4 از ابتدای تیرماه جاری موثر واقع شد و دبیر انجمن خودروسازان با بیان اینکه سازمان محیط زیست با دلایل غیرمنطقی بر ممانعت از شماره گذاری خودروهای تولیدی با استاندارد یورو ۲ تأکید داشته است اعلام کرد، با توافق دولت، مشکل شماره گذاری این خودروها برطرف شده است.
باید این واقیت را پذیرفت که خودروسازان همواره  برنده مناقشه بهبود کیفیت و ایمنی خودرو در مواجه با سازمان حفاظت محیط زیست ، پلیس و سازمان استاندارد هستند ، در حالیکه اجرای استاندارد یورو 4 در تمامی خودروهای سواری از ابتدای تیرماه امسال اجباری می شود اما خودروسازان معتقدند هنوز زیرساخت های لازم برای اجرای این استاندارد در کشور فراهم نشده است.
برای پیگیری بیشتر این مسئله با علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن به گفتگو پرداختیم.

بحث اجرای استاندارد یورو 4 در تولید خودرو از سال 90 مطرح شد و براساس مصوبه دولت در اسفند سال 90، می بایست از ابتدای سال 92 خودروها مجهز به استاندارد یورو 4 شوند چرا هنوز این امر محقق نشده است: در خصوص بحث یورو 4 به علت اینکه بسترمناسبی در خودروسازان در تامین انی خواسته وجود نداره و هیچ اهتمامی هم برای این موضوع نشده است ، فکر می کنم به این زودی ها استاندارد یورو 4 راه بیفتند
 
نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی افزود: خودروسازان استراتژی مناسب ندارند، پس برنامه ای هم برای تولید بهتر با بهروری بالاتربرای آنها وجود ندارد، در نبود بهروری هزینه تولید خودرو و قیمت آن برای مصرف کننده بیشتر خواهد شد.
 عضو کمیسیون صنایع و معادن  تاکید کرد: 2 راه برای پایین نگه داشتن هزینه خودروها وجود دارد یک راه با وسایل کم کیفیت و استاندارهای پایین،  خودروی برای سرپا ماندن  صنعت خودروسازی در کشور تولید شود و یا با  کار کارشناسی، داشتن استراتژی ،برنامه علمی و بالا بردن بهروری در خودروسازی بتوان به  افزایش بهروری ، افزایش تولید و بهبود شرایط دراین صنعت رسید.
 
وی ادامه داد: خودروسازان ما اگر بخواهند یورو 4 را اجرایی کنند با این فرمولی که امروز با آن سرو کار دارند نمی توانند و یک تضادی در این جا بوجود می آید، می توان گفت بستر تولید با استاندارد یورو ۴ در خودروسازان وجود ندارد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن  با اشاره به كشمكش ميان خودروسازان و سازمان محيط زيست بر سر توقف شماره‌گذاري خودروهاي با استاندارد يورو  2 اشاره داشت و افزود:   از آن طرف یک اهتمامی در دولت و سازمان استاندارد و محیط زیست وجود دارد که چرا بستر تولید با استاندارد یورو ۴ در کشور ایجاد نمی شود ، در صورتی که این انتظار با واقعیت موجود در صنعت خودرو سازی همخوانی ندارد.
وی افزود:  از آن طرف هم  می گویند خودروسازان باید چرخشان بچرخد بیکاری بوجود نیاید، ولذا درحالی به طبل استاندارد  یورو 4 میکوبند که بستر آن هنوز ایجاد نشده است خودروسازان هم به طبل انکار میکوبند که ما فعلا نمی توانیم و دولت هم که می خواهد خودروساز ها با شرایط فعلی سرپا بمانند ، در این شرایط پیچیده کار به بن بست میرسد.
وی تاکید کرد: نزدیک به 15 سال است خودروسازهای ما وعده های  میدهند درباره کیفیت بالا و کیفیت رقابت که در عمل چیزی مشاهده نشده است،  چرا که چنین بستری در خودروسازان ما وجود ندارد بیشترین اهتمام خودروسازان در سفته بازی ها بوده تا در کیفیت سازی محصولات خود برای ارائه به مردم.
علیلونماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی درباره ضرورت تصمیم گیری یک نهاد واحد دراین مسئله خاطر نشان کرد: یک جا باید تصمیم نهایی گرفته شود،در نهایت  دود این عدم تصمیم گیری به چشم مردمی می رود که مجبور هستند این خودروها را با همین کیفیت  استاندارد و خدمات پایین و قیمت بالا استفاده کنند.
دولت یک جا می تواند این موضوع را حل کند آنجا که موضوع بیکاری نیروهای  شرکتهای خودروسازی را پیش بینی و حل کند و ترس از بیکاری بیشتر نداشته باشد؛ در آن صورت می تواند به فکر ایجاد سوخت یورو 4 در خطوط خودروسازی باشد.

۱۳۹۲/۴/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...