نسخه چاپی

آيت الله علم الهدي:

مصادره روحانی توسط یك جریان بی منطق است

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینكه مصادره روحانی و انتخابات توسط یك جریان بی‌منطق است، گفت: اعضای كابینه دولت یازدهم نباید گرایش به جناح و جریان خاصی داشته باشند چرا كه افراد وابسته به یك جریان قادر به تشكیل دولت اعتدال نیستند.

به گزارش نما، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در گفت‌وگوی با فارس با تاکید بر اینکه در جمهوری اسلامی ایران عناوین ملاک نیست، اظهار کرد: عنوان اصولگرا و اصلاح‌طلب از عناوینی است که به طور دقیق و مشخص تعیین‌کننده نوع تفکر و خط فکری افراد نیست.

* معیار ارزیابی؛ ارزش‌های دینی است

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران از حیث حاکمیت ارزش‌های دینی و نوع تفکرات دینی معیار ارزیابی همین ارزش‌های دینی به‌شمار می‌رود.

آیت‌الله علم‌الهدی با بیان اینکه تفکرات انسان‌ها در قالب یک جریان و جناح نمی‌گنجد، خاطرنشان کرد: افرادی با عنوان اصولگرا مطرح هستند که به دلیل نوسانات فکری بعضا دیده می‌شود، معیارهای اصولگرایی نداشته و یا در مقابل اصلاح‌طلبی دیده می‌شود که به دلیل تعهد و توجه جدی به اصول دینی و اصلی نظام وابسته است.

وی با اشاره به برنامه‌های تلویزیونی نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: برای مثال آقای محمدرضا عارف به طور صریح اذعان به اصلاح‌طلبی خود دارد و در عین حال در یکی از برنامه‌های تلویزیونی خود با قاطعیت از وابستگی و تعهدش به ولایت‌فقیه و نظام یاد کرد و اذعان داشت که با اعتقاد پای ولایت‌فقیه ایستاده است.

امام جمعه مشهد مقدس با تاکید بر اینکه عناوین در جمهوری اسلامی ایران ملاک نیست، یادآور شد: برخی از روحانی با عنوان یک اصلاح‌طلب یاد می‌کنند اما باید بدانیم روحانی پیش از آنکه جریانی با عنوان اصلاح‌طلب و اصلاحات ایجاد شود، عضو جامعه روحانیت مبارز بوده است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: حال باید ببینیم که چنین فردی در بلوک اصلاح‌طلبان جای می‌گیرد یا در بلوک اصولگرایان؟ روحانی در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفتمانی را مطرح کرد که مورد توجه برخی اصولگرایان نبوده و بسیاری از اصلاح‌طلبان به آن گرایش داشتند.

* مصادره روحانی و انتخابات توسط یک جریان بی‌منطق است

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: اینکه یک جریان سیاسی بخواهد روحانی و انتخابات را مصادره کند برای مردم فهیم ما قابل توجیه نیست؛ مردم غیور جمهوری اسلامی ایران از دولت مطالباتی داشته که خواسته خود را در گفتمان روحانی یافتند نه اینکه مردم به دنبال جریان‌خواهی و جریان‌طلبی باشند؛ این تقسیم‌بندی‌ها در آرای مردم تاثیرگذار نبوده است.

وی تاکید کرد: اینکه یک جریان سیاسی بخواهد روحانی و انتخابات را مصادره کند، بی‌منطق است.

* کابینه دولت یازدهم باید فراجناحی باشد

آیت‌الله علم‌الهدی با اذعان اینکه دولت یازدهم باید با توجه به عنوان روحانی، اعتدال‌گرا باشد، گفـت: روحانی با گفتمان اعتدال روی کار آمد و از همین حیث باید ضمن معنای اعتدال از دیدگاه وی این مسئله را در دولت خود مورد توجه قرار دهد.

به تاکید امام جمعه مشهد مقدس، اعضای کابینه دولت یازدهم باید فراجناحی بوده و نباید گرایش و انتساب به جناح و جریان خاصی داشته باشند چرا که افراد وابسته به یک جریان قادر به تشکیل دولت اعتدال نیستند.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...