نسخه چاپی

سردار رادان:فتنه 88 ماموریت ویژه پلیس بود

جانشین فرماندهی انتظامی كشور بروز فتنه 88 در كشور و سركوب شدن آن را ماموریتی ویژه برای پلیس در كشور دانست و گفت: اگر بصیرت پلیس و اشارات رهبری نبود این فته ساكت نمی شد.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار احمدرضا رادان در همایش عمومی فرماندهان و روسای کلانتری و پاسگاه‌های انتظامی استان اظهار داشت: پیروی از رهبر معظم انقلاب در آن برهه حساس باعث نجات کشور شد و اگر چیزی کمتر از این فتنه در هر کشور دیگری بروز می کرد نظام آن کشور ویران شده بود.

جانشین فرمانده ناجا اضافه کرد: ما باید خداوند را شکر کنیم که در این فتنه عزتی به ما عطا کرد تا بتوانیم از این آزمایش سخت موفق و سربلند خارج شویم.

وی ادامه داد: سربلندی پلیس فقط در این نیست بلکه برقراری نظم و امنیت عمومی مردم هم از وظایف پلیس است که در هر زمانی باید رعایت شود و برقرار باشد.

وی با اشاره به وظایف و عملکرد پلیس در برابر مردم عنوان کرد: پاسخگویی به نیازها و انتظارات مردم را از وظایف اصلی پلیس است و پلیس نباید مردم را در پاسخ به انتظارات محروم کند.

این مقام مسئول با بیان اینکه پلیس همواره باید خدمت‌ گذار مردم باشد و در ماموریت‌ هایی که انجام می‌دهد جز رضای خداوند و مردم چیزی در نظر نداشته باشد گفت: ماموران پلیس در هر بخش از نیروی انتظامی که هستند اگر سختی ‌ها و مشقتی را تحمل می‌ کنند در مقابل آن هم بهترین ثواب و توشه‌ ها را بر می‌دارند.

رادان به تشریح ویژگی‌ ها و برجستگی ‌های پلیس در نظام جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: پلیس دو مدل ماموریت دارد که به صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که همواره از نوع خدمت است.

وی عنوان کرد: پلیس سازمانی است که در خدمت مردم و برای مردم فعالیت می‌کند و اگر بخواهد موفق باشد و قضاوت درستی از خود به مردم ارائه کند باید انتظارات مردم را برآورده کرد.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور بیان داشت: پلیس باید خود را به جای مردم قرار دهد و بررسی کند که مردم چه انتظاراتی از پلیس دارند.

وی انتظارات مردم از پلیس را تاثیرگذار در ماموریت‌ها و خدمت رسانی پلیس دانست و اضافه کرد: اولین توصیه برای پلیس رعایت نظم و انظباط است.

این مقام مسئول عنوان کرد: قضاوت مردم در برابر نیروی انتظامی از ماموران کلانتری‌ها، راهنمایی رانندگی، پلیس آگاهی و ماموران گذرنامه و ... است و جا دارد که در مورد انظباط سختگیرانه برخورد شود.

رادان، تکریم و احترام را از نکاتی دانست که پلیس در رعایت آن ملزم است و گفت: گاهی موارد پلیس هوشمندی خود را از دست می‌دهد و رعایت نمی‌کند که در کجا باید لبخند زد و در کجا باید قاطعانه برخورد کرد.

وی افزود: اگر در این زمینه رعایت کند که کجا و در برابر چه کسی قاطعانه برخورد کند و در برابر عامه مردم و مظلوم لبخند داشته باشد، قطعا مورد تایید و عطوفت مردم قرار می‌گیرد.

جانشین فرماندهی انتظامی کشور حضور به موقع پلیس را از جمله ویژگی‌های پلیس برشمرد و گفت: پلیس باید در زمانی که نیاز به حضورش احساس می‌شود و در هرجایی که نیاز است حضور داشته باشد در غیر این صورت حضور پلیس تاثیری ندارد.

سردار رادان از دیگر ویژگی‌های پلیس را بصیر بودن برشمرد و یادآور شد: همه باید پشت سر ولی‌فقیه باشند و در مسیری که ولی‌فقیه مشخص کرده است قدم بردارند و به جلو بروند.

وی ادامه داد: بصیرت پلیس مانند چراغ مه شکنی است که انسان را از حوادث باز می دارد و مسیر را روشن می کند و اجازه نمی دهد گرد و غبار مانع دید شوند.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...