نسخه چاپی

گوچي تاپ نيوز فيفا شد؛

قوچان نژاد ناجی جدید فوتبال ایران

عکس خبري -قوچان نژاد ناجي جديد فوتبال ايران

سایت فدراسیون جهانی فوتبال در گزارشی توانائی ها مهاجم تیم ملی كشورمان را مورد تقدیر و ستایش قرار داده است و او را پس از حسن روشن، خداداد عزیزی، و وحید هاشمیان جدید ترین ناجی تیم ملی ایران خطاب كرد.

به گزارش نما به نقل از سایت فدراسیون جهانی فوتبال، یک ستاره واقعی برای در دوران سخت ظهور می کند.

زمانی که به چهار موفقیت اخیر ایران در مقدماتی جام جهانی نگاه می کنیم به نظر می رسد هر زمان که امیدهای تیم ملی در حال کمرنگ شدن بوده، قهرمانی از جای خود برخاسته و کمپین آنها برای حضور در برزیل 2014 را نجات داده است.

به دنبال رسیدن به حرکتی که برای اولین بار در جام جهانی 1978 آرژانتین شروع شد، اسطوره ای با نام حسن روشن در فراهم آمدن آن نقش بسزایی داشت، فرزندان غرب آسیا در این دوره نیز توانستند جزو 32 کشور برتر در فوتبال دنیا باشند.

در راه رسیدن به جام جهانی 1998 فرانسه نیز خداداد عزیزی در واپسین دقایق دیدارهای پلی آف آسیا توانست استرالیا را در خانه مغلوب و راه را برای صعود تیم ملی ایران به جام جهانی باز کند.

در راه رسیدن، به جام جهانی آلمان 2006 نیز وحید هاشمیان را می توان ناجی بعدی ایران دانست چرا که با سرها و شوت های آتشین تیمش را کمک کرد.



اما در این دوره اوضاع کمی متفاوت است چرا که در دوره های گذشته همیشه بازیکنانی که در شرایط دشوار تیم ملی را قهرمانانه نجات دادند مورد شناخت عموم مردم از قبل بوده اند.

اما امسال رضا قوچان نژاد، مهاجم نه چندان شناخته شده که در بلژیک ساکن است توانست امیدهای ایران برای راهیابی، برای اولین بار با گلزنی در پیروزی یک بر صفر مقابل قطر زنده کند. این مهاجم 25 ساله 7 روز بعد توانست با به ثمر رساندن تک گل تیم ملی مقابل کره جنوبی، بلیط برزیل را برای کشورش فراهم کند.

قوچان نژاد دراین رابطه به فیفا گفت: بازی کردن برای ایران برای من افتخاری همیشگی است، من خوشبختم که چنین موقعیتی نصیبم شده است، به خصوص حالا که می توانیم نماینده ی کشورمان در جام جهانی 2014 نیز باشیم.

قوچان نژاد که از طرف هواداران دو آتیشه اش به گوچی شهرت دارد در ایران به دنیا آمده و درهلند بزرگ شده است و زمانی که از سوی کارلوس کی روش به تیم ملی فرا خوانده شد برای اکثر ایرانیان غریبه بود.



مربی پرتغالی تیم ملی ایران که سابقه ی مربی گری تیم ملی پرتغال و کمک مربی گری رئال مادرید را در پرونده ی خود دارد پس از مشاهده ی عملکرد بی نظیر قوچان نژاد در لیگ بلژیک با او تماس گرفت و به سرعت او را به تیم دعوت کرد.

گوچی در این رابطه نیز گفت: من از تماس کی روش بسیار شگفت زده شدم. او به من گفت بازی برای تیم ملی کشورت یک افتخار است و ما بسیار خوشحال می شویم اگر فکر می کنی می توانی به ما کمک کنی. حرف او بسیار ساده بود اما درست پس از تماسش من به خانواده ام زنگ زدم و خبر خوش را به آنها دادم.

اعتماد سرمربی به توانایی های رضا در حدی بود که او را در بازی مقدماتی در خانه مقابل کره جنوبی به زمین فرستاد. کی روش حتی پس از باخت مقابل ازبکستان که راهیابی تیم ملی به جام جهانی را در خطر قرار ديد نیز اعتماد خود به رضا را از دست نداد و این اعتماد او به تدریج صحت خود را نشان داد، چراکه گوچی در طول 2 هفته و 3 بازی، 3 گل به ثمر رساند و باعث شد ایران به طوری غیر منتظره به جام جهانی 2014 صعود کند.



وی در این رابطه گفت: کمپین بسیار دشواری بود و فراز و فرودهای خود را داشت. ما دو بازی مهم مقابل لبنان و ازبکستان را واگذار کردیم و برخلاف تمام تصورات جنگیدیم و در نهایت صعود کردیم ما تیم خوبی داریم و به یکدیگر کمک می کنیم و احترام می گذاریم. من مطمئنم بدون حمایت هم تیمی هایم گلزنی برای من غیر ممکن بود.

وی همچنین مربی تیم را نیز مورد تقدیر قرار داد و گفت: من فکر می کنم همه ما باید از سرمربی متشکر باشیم او دلیل اصلی موفقیت ماست، او همیشه همراه بود، چه در شرایط سخت و چه آسان او هرگز از مسئولیت هایش فرار نکرد.

اما این پسر طلایی با عملکردهای بی نظیرش تاکنون توانسته در حد اسطوره ها برای خود محبوبیت جمع کند به خصوص گل او مقابل کره جنوبی که یادآور گل زیبای خداداد عزیزی بود.

گوچی که رکورد 50 گل با تیم های مختلف در لیگ بلژیک را در پرونده خود دارد گفت: او عاشق گلزنی است، این کار من است که توپ را وارد گل کنم من همه جا گل زده ام و هنوز هم تلاش می کنم تا توانایی هایم را افزایش دهم.

قوچان نژاد معتقد است تیم ملی ایران می تواند تاریخ را عوض کند، وی در این رابطه گفت: من اعتقاد زیادی به تیممان دارم چراکه بالانس زیادی در ترکیب ما هست. با استعدادهای جوان و بازیکنان با تجربه تا هر زمان که متحد باشیم می توانیم به هر آنچه که می خواهیم برسیم./آق

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...