نسخه چاپی

بوتاكس سریع‌الاثرترین داروی زیبایی

عکس خبري -بوتاکس سريع‌الاثرترين داروي زيبايي

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی اصفهان گفت: 90 درصد عمل های بوتاكس در استان توسط خانم‌ها و 10 درصد توسط آقایان انجام می شود.

به گزارش نما به نقل از مهر، ذبیح الله شاه مرادی گفت: در عمل بوتاکس برای کاهش چین و چروک صورت از سم بوتولیسم استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: برای انجام عمل سم در مقادیر خیلی کم به محل اتصالات عصب به عضله ترزیق شده و باعث فلج موقت عضلات آن ناحیه می‌شود.

شاه مرادی با بیان اینکه 90 درصد عمل بوتاکس توسط خانم ها و 10 درصد توسط آقایان انجام می‌شود، گفت: عمل بوتاکس سریع الاثرترین داروی زیبایی است که درمان آن موقتی بوده و برای ماندگاری بیشتر باید تزریق را چند بار انجام داده و با فواصل 6 ماهه آن را تکرار کرد.

وی بیشترین تقاضا برای عمل بوتاکس را در سن 40 تا 50 سالگی دانست و اضافه کرد: بوتاکس اخم، عضلات ابرو و چین و چروک اطراف چشم برای آقایان و بوتاکس پیشانی و بالا بردن ابرو برای خانم ها از پرطرفدارترین بوتاکس ها هستند.

شاه مرادی اظهار داشت: افراد بالای 50 سال برای از بین بردن چین و چروک‌های عمقی از جراحی و لیفتینگ (کشیدن پوست) استفاده می‌کنند.

وی در ادامه استفاده از کرم‌های ضد چروک و کرم‌هایی که اثری شبیه به بوتاکس دارند را برای افراد زیر 30 سال مناسب دانست.

شاه مرادی افتادگی پلک، ابرو و خون مردگی در ناحیه اطراف چشم را از عوارض بوتاکس عنوان کرد.

شاه مرادی گفت: ماندگاری بوتاکس در سنین پایین‌تر که خطوط چین و چروک عمق کمتری دارند هشت ماه و در سنین بالاتر از 40 سال با افزایش چین و چروک و افزایش عمق این اثر چهار تا پنچ ماه است.

شاه مرادی بهترین ناحیه بوتاکس را ناحیه فوقانی صورت دانست و افزود: پیشانی، ناحیه بین دو ابرو و خطوط چنگالی اطراف چشم مناسب ترین ناحیه بوتاکس است و بوتاکس در قسمت تحتانی صورت (فک، لب، چین وچروک اطراف دهان) اثر خوبی نداشته و بجای آن می توان از تزریق ژل و فیلر(موادپرکننده) برای از بین بردن چین و چروک استفاده کرد.

وی مهم ترین فایده بوتاکس را جنبه زیبایی دانست و اشاره کرد: این عمل توسط متخصصان پوست و جراحان پلاستیک و در موارد نادر(کج شدن گردن و میگرن) توسط جراحان گوش و حلق انجام می شود.

۱۳۹۲/۴/۱۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...