نسخه چاپی

احمدخاتمی: احمدی‌نژاد همه را فدای یك نفر كرد

امام جمعه موقت تهران گفت: ما از دولت محمود احمدی نژاد انتظار همراهی بیشتری با ولایت داشتیم.

به گزارش نما، آیت الله خاتمی گفت: یکی از نقاط ضعف این دولت، دلبستگی به یک فرد خاص بود و همه خوبی‌ها را فدای یک نفر کرد و نقطه ضعف بعدی، عملکرد مشکل‌آفرین دولت دهم در مجلس شورای اسلامی بود که مقام معظم رهبری آن را خلاف شرع خواندند و همچنین همراهی دکتر احمدی نژاد با مشایی در ثبت نام برای انتخابات ریاست جمهوری توجیه نادرستی بود.

وی در عین حال با بیان اینکه دولت نهم و دهم فعالیت های قابل ستودنی طی دوران ریاست جمهوری خود داشت، ادامه داد: اگرچه دولت بعضا نقاط ضعفی از خود نشان داد، اما کابینه، وزرا، استانداران و فرمانداران، کارنامه شایسته‌ای به جا گذاشتند که از نقاط مثبت آن بود.

آیت الله خاتمی در مورد عملکرد دولت نهم و دهم افزود: انصاف در همه عرصه‎ها شرط اخلاق است و نباید فراموش کنیم که دولت نهم و دهم خدمات ارزنده‎ای داشتند. به عنوان مثال هدفمند‎سازی یارانه‎ها، سامان دادن قیمت‌ها، سختکوشی و خستگی‌ناپذیری و شجاعت در عرصه‌های بین‎المللی، نقاط قوت این دولت بود و بنا به فرموده مقام معظم رهبری دولت‎های بعدی نیز باید این نقاط قوت را داشته باشند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه نقاط ضعف دولت دکتر احمدی نژاد نقاط قوت دولت وی را تحت الشعاع قرار داده است افزود: باید در پایان کار این دولت در رابطه با عملکرد آن منصفانه عمل کرده و فراموش نکنیم فضای نقد منصفانه زیرساخت رشد کشور است و جایی که فقط یک صدا شنیده شود، پیشرفتی صورت نمی‌گیرد بلکه باید همه صداها شنیده شوند و منطقی‎ترین و شایسته‎ترین آن‌ها گزارش شود.

آیت الله خاتمی با بیان اینکه خداباوری پایبندی به دین و ارزش‎ها و نفرت از استکبار، سه مبنای اصولی انقلاب اسلامی هستند، افزود: اگرچه ما باور نداریم این مبانی آسیب دیده باشند ولی چون تلاش دشمنان گسترده است، مسئولان باید با جدی گرفتن این عرصه‎ها، جلوی تبعات و آسیب‎های احتمالی را بگیرند.

وی ادامه داد: بزرگترین خطر فرهنگی که ما را تهدید می‌کند تزلزل در مبانی اصولی انقلاب اسلامی است و باید همه آحاد جامعه در زمینه مقابله با این تهدید آماده باشند.

امام جمعه موقت تهران در خصوص مذاکرات با آمریکا افزود: در این رابطه نظر صائب، نظر مقام معظم رهبری است و تصمیم‌گیرنده نهایی شخص ایشان هستند ولی بهتر است دولت در حدود حرکت کند و مرزهای ترسیم شده را رعایت کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...