نسخه چاپی

دیدگاه مهاجرانی و بی‌بی‌سی درباره وزیر شدن علی مطهری

وزیر ارشاد متواری دولت اصلاحات می‌گوید علی مطهری بهترین گزینه برای تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

به گزارش نما به نقل از کیهان، مطهري اخيرا گفته که اگر رئيس‌جمهور منتخب به او پيشنهاد وزارت ارشاد بدهد، تعهد آن را خواهد پذيرفت.


مطهري در گفت‌وگو با شبکه العالم، گفت يکي از نزديکان آقاي روحاني به او گفته که در کار گروه تعيين وزيران، اسم او براي وزارت ارشاد مطرح شده است.


مطهري درباره احتمال معرفي او به عنوان وزير ارشاد گفت: اگر نظر خود آقاي روحاني باشد و ايشان اصرار داشته باشد، بنده مي‌پذيرم، البته بايد با خود ايشان ديدار کنم و مواضع خودم را با ايشان روشن کنم و کاملا به صورت شفاف وارد بشويم و البته اين مسئله هنوز به طور جدي مطرح نشده است.


وبسايت بي‌بي‌سي دراين‌باره نوشت: مطهري از حاميان جدي حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات رياست‌جمهوري بود و اعتقاد داشت که اصلاح‌طلبان بايد با محوريت اکبر هاشمي‌رفسنجاني و محمد خاتمي حضور فعالي در انتخابات داشته باشند. با اين حال بسياري از اصلاح‌طلبان با او در زمينه مسائل فرهنگي و هنري هم سو نيستند و معتقدند ممکن است که با حضور او در راس وزارت ارشاد، حوزه‌هاي فرهنگي و هنري وارد فضايي بسته شود.


بي‌بي‌سي مي‌افزايد: با اين حال معدود کساني نزديک به طيف اصلاح‌طلبان هستند که علي مطهري را گزينه مناسبي براي تصدي وزارت ارشاد دانسته‌اند. از جمله عطا‌الله مهاجراني، وزير ارشاد در نخستين دولت محمد خاتمي در گفت‌وگويي با بي‌بي‌سي فارسي گفت که آقاي مطهري «بهترين گزينه» براي اين وزارتخانه است.


مهاجراني گفت: «فرض کنيد آقاي دکتر علي مطهري وزير فرهنگ و ارشاد شود؛ به نظر من بهترين گزينه است. حالا ممکن است عده‌اي بگويند ايشان جزو اصلاح‌طلبان نبوده‌اند؛ اما به نظر من فردي عاقل، خردمند و شجاع است. خب اگر اين فرد وزير فرهنگ شود اصلاح‌طلبان چه مشکلي خواهند داشت؟»


شبکه بي‌بي‌سي در ادامه خاطر نشان مي‌کند: آقاي مطهري که از مدافعان سرسخت رعايت حجاب اسلامي در جامعه است، بارها از دولت احمدي‌نژاد انتقاد کرده که حجاب اسلامي و موازين شرعي آن‌طور که در شأن يک جامعه مذهبي است رعايت نمي‌شود و وضعيت حجاب در جامعه را «اسفناک» دانسته است. او همچنين بارها به آسان‌گيري حجاب به خصوص در سينما، تئاتر و تلويزيون نيز انتقاد کرده است. مطهري در تازه‌ترين موضع‌گيري خود در اين خصوص از پخش تصاوير «نامناسب» در پخش مستقيم مسابقات ورزشي از صداوسيما انتقاد کرده و گفته است که به رئيس اين سازمان نيز تذکر داده است.


او روز دوشنبه، 10 تير در گفت‌وگو با خبرگزاري مهر گفت: «نشان دادن اين گونه تصاوير از رسانه‌ملي اين معني را تداعي مي‌کند که عفاف و حجاب چندان براي نظام جمهوري اسلامي اهميت ندارد و نمايش بي‌محاباي زنان بدون پوشش ايراني در خارج کشور موجب رسميت يافتن بي‌حجابي در داخل کشور مي‌شود.»

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...