نسخه چاپی

واكنش روح الامینی به صدور حكم برای مرتضوی

روز گذشته اخباری غیر رسمی درباره محتوای حكم پرونده قضات كهریزك صادر شد . محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه روز دوشنبه صدور حكم این متهمان را تایید كرد اما با بیان این كه این حكم هنوز قطعی نشده و قابل تجدید نظر است از بیان جزئیات آن خودداری كرد .

به گزارش نما، در همين حال عبدالحسين روح الاميني در گفت وگو با خراسان تاکيد کرد: پرونده شکايت خانواده روح الاميني از مرتضوي درباره معاونت در قتل در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است.

از سوي ديگر، وکيل مرتضوي گفت :موکل خود را بي گناه مي دانم و لايحه دفاعيه مي نويسم. به نوشته تسنيم، محمد اصلاني وکيل مرتضوي اظهار داشت: قطعاً به حکم اعتراض خواهيم کرد چرا که موکلم خود را بي گناه مي داند همچنين ما لايحه دفاعيه نيز مي نويسيم. همچنين وکيل خانواده مرحوم جوادي فر گفت: بنده به حکم دادگاه کهريزک اعتراضي ندارم.محمد صالح نيک بخت با اشاره به اينکه بنده اعتراضي ندارم، ادامه داد :در تمام موارد که شکايت کرده ام حکم صادر شده است آنجايي که مرتضوي از اتهام معاونت در قتل تبرئه شده است موکل بنده شاکي نبوده چرا که رضايت داده بنابراين بنده اعتراضي ندارم.

روح الاميني: پرونده معاونت در قتل مرتضوي در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است
عبدالحسين روح الاميني پدر يکي از قربانيان بازداشتگاه کهريزک در گفت وگو با خراسان ضمن تاييد خبر صدور حکم پرونده قضات کهريزک اظهار داشت: احکام اوليه آقايان مرتضوي، حداد و حيدري فر صادر و ابلاغ شده است.

روح الاميني با بيان اين که ما به احکام صادر شده تمکين مي کنيم و آن را دستاورد بزرگي در برخورد با متخلفان مي دانيم افزود: از عملکرد قوه قضاييه در برخورد با صاحب منصبان سابق قوه قضاييه راضي هستيم و از گام عبرت آموزي که اين قوه برداشته تقدير مي کنيم البته توقع مي رفت براي پيشگيري از تخلف مشابه و احترام و اقناع افکار عمومي از مجازات هاي تکميلي با استفاده از ساير ظرفيت هاي متناسب ثانوي استفاده مي شد.

وي در عين حال تصريح کرد: افکار عمومي منتظر است که انفصال دائم از خدمات قضايي، پشيماني متهمان را به دنبال داشته باشد.لازم به ذکر است براساس قانون قاضي مي تواند در مورد اتهام مذکور احکام شديدتري هم چون تبعيد و محروميت از امکانات اجتماعي صادر کند.

وي هم چنين با بيان اين که آقاي مرتضوي از اتهام معاونت در قتل مرحوم محمد کامراني تبرئه شده است گفت: اما پرونده شکايت ما (خانواده مرحوم محسن روح الاميني) از (س-م) و (ح-ف) در ارتباط با معاونت در قتل در دادسراي کارکنان دولت مفتوح است.

۱۳۹۲/۴/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...