نسخه چاپی

پشت پرده هدیه حاكم شارجه به ساكنان اماراتی، جزیره ایرانی ابوموسی!

كمتر از 10درصد ساكنین ابوموسی را اماراتی ها تشكیل می دهند و حاكمیت این جزیره در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و برای نشان دادن این امر همه ایرانی ابوموسی همواره پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر سردر مغازه ها فروشگاه ها و منازل خود نصب كردند. مردم اگر در میان مكان های مسافرتی در ایام تعطیلات تابستان این جزایر را در گزینه های مسافرتی خود جای دهند مطمئنا تشویقی برای مسئولان خواهد بود كه روند تبدیل و تجهیز این منطقه به مكان توریستی را تسریع بخشند.

به گزارش نما به نقل از بی باک: حاکم شارجه یک فروند کشتی تندرو مسافربری در اختیار اهالی اماراتی جزیره ابوموسی قرار داد، با اینکه اعلام شده این اقدام با هدف تسهیل رفت و آمد میان شارجه و جزیره ابوموسی صورت گرفت اما مطمئنا اهداف دیگری نیز پشت پرده این اقدام وجود دارد زیرا امارات مدعی مالکیت بر سه جزیره ایرانی ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک واقع در خلیج فارس است که ایران بارها این موضوع را رد کرده به نظر می رسد این اقدام امارات در راستای همین ادعا باشد زیرا این جزیره یکی از مراکز صدور نفت خام کشور است که با ظرفیتی قابل توجه فعالیت می‌کند.

مسئولین باید نسبت به این نوع تحرکات و اقدامات به ظاهر عادی اماراتی ها توجه بیشتری داشته باشند زیرا جزایر سه گانه ایران دارای75میلیون جمعیت ایرانی است تورهای گردشگری فروانی در کشور فعالیت می کنند و جای این سه جزایر در این تورها خالی است. مردم اگر در میان مکان های مسافرتی در ایام تعطیلات تابستان این جزایر را در گزینه های مسافرتی خود جای دهند مطمئنا تشویقی برای مسئولان خواهد بود که روند تبدیل و تجهیز این منطقه به مکان توریستی را تسریع بخشند.

کمتر از 10درصد ساکنین ابوموسی را اماراتی ها تشکیل می دهند و حاکمیت این جزیره در اختیار جمهوری اسلامی ایران است و برای نشان دادن این امر همه ایرانی ابوموسی همواره پرچم جمهوری اسلامی ایران را بر سردر مغازه ها فروشگاه ها و منازل خود نصب کردند.
جزیره ابوموسی آب و هوای مرطوب و گرم‌تری دارد. این جزیره فاقد آب و اراضی مناسب کشاورزی است، ولی کشت و زرع محدودی در آن صورت می‌گیرد و بیشتر مردم بومی محل به صید ماهی اشتغال دارند اما این جزیره یکی از مراکز صدور نفت خام کشور است که با ظرفیتی قابل توجه فعالیت می‌کند.
جزیره ابوموسی و تبب بزرگ و کوچک قابلیت های فروان توریستی و گردشگری دارد چند سال پیش زمزمه ای تبدیل این جزایر به مناطق توریستی به گوش رسید زیرا در این صورت ورود توریست ها به این جزایر ایرانی بهترین تبلیغ جهانی برای شناخت و مالکیت ایران بر این جزایر است.
در جزيره ابوموسی باغ‌های پراكنده‌ای همراه با درختان نخل خرما وجود دارد و نخلستان از چشم اندازهای آشنای آن است. درختان و درختچه های جنگلی اين جزيره را تاغ، كنار، چيرغ و سمر تشكيل مي‌دهد. سواحل زيباي خليج فارس و غروب هاي رويايي آن مهم ترين جاذبه ‌ي شهرستان ابوموسي را تشكيل مي‌دهد.
به غیر از عوامل طبیعی در این جزایر زیبا، این قابلیت وجود دارد که جاذبه های جدیدی نیز در این مناطق به وجود بیاید و همچون جزایر کیش و قشم از نظر اقتصادی هم برای ساکنان و هم برای اقتصاد ایران مفید باشد.

۱۳۹۲/۴/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...