نسخه چاپی

آخرین وضعیت ساعت كارادارات،سازمانها وبانكهادر ماه رمضان/ساعت كاری كارگران كاهش نمی‌یابد!؟

در چند ساله اخیر و براساس مصوب هیات دولت در راستای بند(۳) اصل(۴۳) قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و به منظور ایجاد زمینه لازم برای استفاده مطلوب كاركنان دولت از فضایل و معنویات ماه مبارك رمضان و به وجود آمدن فرصت مناسب برای خودسازی و بهره مندی از بركات عدیده این ماه ساعت كار سازمانها ونهادها وبانكها كاهش می یابد.

به گزارش نما به نقل از قدس انلاین: اگر چه هنوز دولت رسما اجرای این قانون برای ماه مبارک رمضان امسال را اعلام نکرده ولی پیش بینی ها از کاهش واجرای قانون ذکر شده می باشد.
*ساعت کاری ادارات در ماه رمضان تا 30/13
معاون عمرانی استاندار تهران گفت: طبق روال هر ساله در ماه رمضان یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که پس از مصوبه هیات دولت اعلام خواهد شد. مهندس محمدرضا محمودی درباره تغییر ساعات کاری ادارات در ایام ماه مبارک رمضان افزود: هر ساله یک ساعت از ساعت کاری ادارات کاسته می‌شود که اجرای آن منوط به مصوبه هیات دولت است و چنانچه امسال نیز هیات دولت آن را تصویب کند ساعت اداری دستگاه‌های دولتی از ساعت 8:30 تا 13:30 خواهد بود. وی با بیان اینکه این تغییر ساعت شامل همه دستگاه‌های دولتی سراسر کشور از جمله تهران خواهد بود، گفت: پس از تصویب هیات دولت تغییر ساعت اداری در ماه رمضان اعلام می‌شود. ساعت اداری دستگاه‌های دولتی از ساعت 8:30 تا 13:30 خواهد بود . ساعت اعمال محدودیت طرح ترافیک نیز در پایتخت یک ساعت در ماه رمضان کاهش خواهد داشت. معاون عمرانی استاندار تهران درباره تغییر ساعات محدوده طرح ترافیک نیز گفت: ساعت اعمال محدودیت طرح ترافیک نیز در پایتخت یک ساعت در ماه رمضان کاهش خواهد داشت.
*ساعت کاری کارگران در ماه رمضان کاهش نمی‌یابد
رئیس اتحادیه کارگران کشور و گفت: ساعت کاری کارگران در ماه رمضان کاهش نمی یابد. فتح الله بیات با انتقاد از این تبعیض در عدم تخصیص سبد کالای ماه مبارک و عدم کاهش ساعت کاری کارگران می‌گوید: تبعیض میان کارمندان و کارگران، از نظر روحی و اجتماعی تاثیر نامناسبی بر کارگران می گذارد و از آنجایی که کارگران و خانواده هایشان ارتباط نزدیکی با کارمندان و خانواده‌هایشان دارند، این روند نتایج نا مطلوب اجتماعی در پی خواهد داشت.بیات، عدم تخصیص سبد حمایتی به کارگران در ماه رمضان را از موارد تبعیض آمیز میان کارگران و کارمندان عنوان و اظهار می‌کند: کارمندان دولت به مناسبت ماه رمضان، از انواع بن های حمایتی برخوردار شدند که این حمایت برای کارگران دیده نشده است.وی عدم کاهش ساعت کار کارگران در ماه رمضان را ناشی از وجود نگاه تبعیض آمیز میان اقشار مختلف جامعه می‌داند و بیان می‌کند : متاسفانه عدم کاهش ساعت کاری کارگران در ماه رمضان، نشانگر وجود نگاه تبعیض آمیز از سوی دولت میان کارگران و کارمندان است و در این زمینه کارگران مورد کم لطفی قرار گرفته اند.رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور با اشاره به اینکه تبعات ناشی از مشکلات اقتصادی کارگران متوجه کل افراد جامعه و همچنین روند حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی می‌شود، می افزاید: از مسئولین کشور توقع می رود نگاه تبعیض آمیز به کارگران را حذف کنند چرا که این مساله در بازدهی کاری کشور تاثیر منفی دارد.این فعال کارگری می‌گوید:با وجود اینکه کارفرمایان مشکلات متعددی در مسیر تولید دارند انتظار می‌رود تولید با تخصیص بن‌های حمایتی به کارگران بخش زیادی از این حمایت‌ها را تقبل کند چرا که شرایط فعلی کارفرمایان برای بن به کارگران مهیا نیست.
*ساعات کار کارکنان دانشگاه آزاد
معاونت اداری دانشگاه آزاد، ساعات اداری این دانشگاه را در ماه رمضان اعلام کرد.به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اعلام معاونت اداری دانشگاه آزاد، ساعات شروع و خاتمه کار روزانه کارکنان دانشگاه در طول ماه رمضان از ساعت 9 صبح تا 2 بعد از ظهر اعلام شد.این معاونت همچنین اعلام کرد: چنانچه استانداران در برخی از استانها و به لحاظ وجود شرایط اقلیمی آب و هوای خاص، نسبت به تعیین ساعات کاری برای تمام سازمانها و ادارات آن استان اقدام کنند به نحوی که مصوبه استانداری متفاوت با بخشنامه مذکور باشد، روسای مناطق و استانها مجاز هستند مصوبه استانداری را به همراه پیشنهاد خود برای تصمیم گیری به معاونت اداری دانشگاه آزاد ارسال کنند.
*ساعت کار بازارهای میوه و تره بار
سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران ساعت فعالیت میادین و بازارهای این سازمان در ایام ماه مبارک رمضان را اعلام کرد.به گزارش روابط عمومی سازمان میادین میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی شهرداری تهران، ساعت فعالیت میادین و بازارها در روزهای عادی از مورخ 19 تیرماه جاری لغایت 17 مرداد ماه بر اساس تقویم رسمی کشور، صبح ها از ساعت 8 لغایت 13 و بعدازظهرها از ساعت 15 لغایت 19 خواهد بود.فعایت میادین و بازارها در روزهای جمعه و ایام تعطیل در ماه مبارک رمضان نیز از ساعت 8 صبح لغایت13 خواهد بود.لازم به ذکر است روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس و روز عید سعید فطر کلیه میادین و بازارهای روز و همچنین بازارهای محله ای تعطیل خواهند بود.
* ساعت کار بانک‌های دولتی
در صورت اعلام هیات دولت همچون سنوات گذشته ، ساعت کار بانک‌ها نیزدر ماه مبارک رمضان تغییر می کند. که به احتمال فراوان ادارات و واحدهای ستادی بانک در کلیه استان‌ها به استثنای تهران، فعالیت اداری را صبح‌ها با یک ساعت تاخیر شروع و بعدازظهر نیز یک ساعت و نیم زودتر خاتمه دهند. ادارات و واحدهای ستادی بانکها در استان تهران فعالیت اداری خود را ساعت 9 صبح شروع و 14 خاتمه دهند. کلیه شعب و واحدهای اجرایی بانکها در تهران و سایر استان‌ها نیم‌ساعت زودتر از ادارات و واحدهای ستادی شروع به کار نمایند. ساعات کار کلیه شعب و واحدهای تابعه بانکها در روزهای نوزدهم (19) و بیست و سوم (23) ماه مبارک رمضان با یک ساعت تاخیر نسبت به سایر روزهای ماه مبارک رمضان آغاز خواهد شد.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...