نسخه چاپی

مرخصی برای برخی زندانیان درماه رمضان

ما علاوه بر آئین نامه مرخصی‌ها در ایام خاص همچون عید نوروز، ماه رمضان و ماه محرم به صورت ویژه از رئیس قوه قضائیه اذن مرخصی می‌گیریم.

به گزارش نما رئیس سازمان زندان‌ها از اعطای مرخصی ویژه به هزاران نفر از زندانیان واجد شرایط به مناسبت ماه رمضان خبر داد.

غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: ما علاوه بر آئین نامه مرخصی‌ها در ایام خاص همچون عید نوروز، ماه رمضان و ماه محرم به صورت ویژه از رئیس قوه قضائیه اذن مرخصی می‌گیریم.

وی افزود: در سال‌های گذشته همزمان با آغاز ماه رمضان و ایام لیالی قدر و با هدف حضور زندانیان در مساجد و تکایا پیشنهادی را در قالب درخواست مرخصی تقدیم رئیس دستگاه قضایی کردیم.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با اشاره به مدت زمان‌مرخصی‌ها گفت: معمولا زمان مرخصی‌ها یک ماهه نیست بلکه این زمان تنها معطوف به شب‌های قدر می‌شود.

اسماعیلی تأکید کرد: ما در زندان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای را برای ماه رمضان تدارک دیده‌ایم اما ترجیح می‌دهیم که زندانیان شب‌های قدر را همراه با خانواده در مساجد سطح شهر بگذرانند و حداقل دو شب، روزه خود را در کنار خانواده افطار کنند.

وی تصریح کرد: این مرخصی تنها شامل حال کسانی می‌شود که در ماه‌های دیگر سال می‌توانند از مرخصی عادی استفاده کنند و به نوعی ضوابط و قوانین زندان را رعایت کرده و واجد شرایط هستند.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در پایان خاطرنشان کرد: ما اوایل ماه مارک رمضان پیشنهاد خود را برای آزادی هزاران نفر از زندانیان واجد شرایط تقدیم رئیس قوه قضائیه می‌کنیم.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...