نسخه چاپی

ذرات معلق موجود در هوای تهران

مدیر عامل شركت كنترل كیفیت هوای تهران گفت : تركیب و اندازه دقیق ذرات معلق موجود در هوای شهر تهران در سال 1392 تعیین خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، یوسف رشیدی آگاهی از ترکیب بندی شیمیایی و نیز اندازه دقیق آلاینده ذرات معلق موجود در هوای کلانشهر تهران را مهم توصیف کرد و گفت: از آنجایی که این آلاینده با ورود به چرخه گردش خون ، تأثیر زیادی در به خطر افتادن سلامت شهروندان دارد، می بایست اندازه دقیق و نیز ترکیب شیمیایی آن مشخص و تعیین شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه یافته های جدید علمی حاکی از این واقعیت است که اثر برخی از ذرات معلق تنفس شده توسط افراد حتی در نرون های مغزی آنها نیز یافت شده است گفت: پرداختن به این موضوع از اولویتهای شرکت کنترل کیفیت هوا در سال 1392 خواهد بود.

رشیدی در ادامه مهمترین فعالیتهای شرکت کنترل کیفیت هوا را در سه بخش اصلی عنوان کرد و گفت: انجام تحقیقات و پژوهش در زمینه آلودگی هوا، آلودگی صدا و نیز آموزش و اطلاع رسانی آخرین وضعیت این آلودگی ها در قالبهای مختلف عمده فعالیتهای شرکت در سال 92 خواهد بود.

عضو کارگروه کاهش آلودگی هوای تهران سکوت خبری کنونی در زمینه آلودگی هوا، که تحت تأثیر اخبار و گزارشات انتخاباتی نیز قرار گرفته است را نگران کننده توصیف کرد و گفت: رسانه ها می‌بایست در تمامی جوانب و عرصه ها پیگیر بوده و همچون سال های گذشته که پیگیری های مفید و متعهدانه آنها توانست منشاء مصوبات و اقدامات موثری شود، در ایامی از سال که کیفیت هوا مطلوب بوده اما در حقیقت بواسطه شرایط مساعد جوی همچون آتش زیر خاکستر است، بیش از پیش توجه کرده و حس مطالبه‌گری از مسئولین اجرایی را در دستور کار داشته باشند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...