نسخه چاپی

دروغ برخی رسانه ها در مورد هیئت همراه رئیس جمهور در مسكو

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور با بیان این‌كه برخی رسانه‌ها ادعا كردند هیأتی 100 نفره رییس‌جمهور را در سفر به مسكو همراهی كردند، گفت: متاسفانه برخی رسانه‌ها نه تنها از انتشار هیچ دروغ و اتهامی به دولت خودداری نمی‌كنند، بلكه حرمتی برای اخلاق رسانه‌ای و اسلامی قایل نیستند.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، محمد شیخان معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور با اشاره به این‌که هواپیمای حامل رییس‌جمهور در سفر به مسکو گنجایش 100 نفر را نداشت و خانواده هیچ کدام از وزرا و همراهان در این سفر نبودند، از رسانه‌هایی که به گفته وی این دروغ را منتشر کرده‌اند خواست رویه اتهام را در مباحث ملی کنار بگذارند.

وی با بیان این‌که حداکثر ظرفیت هواپیمای 737 دولت 50 نفر است و این هواپیما تحت هیچ شرایطی گنجایش 100 نفر را نداشته است، اظهار داشت: با توجه به کوچک بودن این هواپیما، حتی مجبور شدیم تیم خبری را در یک پرواز دیگر به مسکو اعزام کنیم.

شیخان با بیان این‌که رسانه‌هایی که خبر دروغ حضور 100 نفر در سفر رییس‌جمهور را منتشر کرده‌اند، باید پاسخگوی مردم باشند، گفت: در شرایط کنونی که همه باید برای حفظ آرامش بیشتر در کشور کمک و برای خلق حماسه اقتصادی به عنوان مطالبه جدی مقام معظم رهبری تلاش کنیم، حاشیه‌سازی و برجسته کردن اتهامات و استعمال آن در تیتر یک برخی روزنامه ها، مشخص نیست با چه مقصودی انجام می‌شود و کدام هدف را دنبال می‌کند.

وی با بیان این‌که بر اساس عرف دیپلماتیک حضور همسران مسؤولان در سفرهای دیپلماتیک منعی ندارد، گفت: علی‌رغم ادعای برخی رسانه‌های مبنی بر حضور همسران هیأت همراه رییس جمهور در سفر مسکو، خانواده هیچ کدام از وزرا و همراهان در این سفر نبودند و این دروغی است که مختص برخی رسانه‌هاست.

معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رییس‌جمهور با بیان این‌که سفر رییس‌جمهور و هیأت همراه ایشان به مسکو بسیار مهم بود که اهدافی استراتژیک را دنبال می‌کرد، تصریح کرد: در کنار برخی رسانه‌های خارجی وابسته به نظام سلطه که تلاش شایانی برای کمک اهمیت جلوه دادن این سفر داشتند، جای تعجب دارد برخی رسانه‌ها با در نظر نداشتن سیاست‌های کلان نظام و اصل منافع ملی به جای مقابله با شانتاژ رسانه‌های ضد ایرانی و ضد انقلاب، اقدام به انتشار اخبار دروغ، غیرواقعی و حاشیه‌ای کرده‌اند.

وی با بیان این‌که احترام به سیاست‌های کلان نظام، سیاست‌ کلی و مورد احترام تقلی می‌شود، گفت: انتظار داشتیم رسانه‌هایی که در مباحث داخلی، انگشت اتهام خود را به سمت دولت نشانه گرفته و از هیچ اقدامی دریغ نمی کنند در مباحث بین‌المللی، این رویه زشت را کنار گذاشته و نگاه منطقی، معقول و اصولی به مسایل داشته باشند.

لازم به ذکر است در حین سفر احمدی نژاد به مسکو، برخی رسانه‌ها با انتشار خبری اعلام کرده بودند که رییس جمهور به همراه هیأتی 100 نفره به روسیه عزیمت کرده و حتی برخی معاونین، دستیاران و وزراری رییس جمهور، همسران خود را نیز به روسیه برده‌اند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...