نسخه چاپی

انگلیس: حوادث سوریه القاعده را به اروپا نزدیك كرد

یك مقام عالی‌رتبه امنیتی انگلیس حوادث سوریه را عامل نزدیكی القاعده و اروپا به یكدیگر دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک مقام ارشد امنیتی بریتانیا گفته درگیری‌های سوریه باعث شده است اعضای گروهک القاعده به اروپا نزدیک‌تر شوند.

آقای «چارلز فار»، مدیر کل اداره امنیت و مقابله با تروریسم بریتانیا امروز، پنجشنبه گفت صدها و شاید هزاران نفر از افراد مرتبط با القاعده به درگیری های دو ساله سوریه ملحق شده‌اند.

وی که در یک کنفرانس امنیتی حضور داشت، افزود: «سوریه یک تغییردهنده معادلات بازی بوده است. واقعیت آشکار این است که تعداد افراد مرتبط با القاعده و سازمان‌های مرتبط با القاعده که اکنون در سوریه فعالیت می‌کنند و نزدیک به اروپا هستند، از هر زمان دیگری در گذشته بیشتر است.»

آقای فار ادامه داد: «آنها در حال حاضر با شدتی فعالیت می‌کنند که از زمان رویدادهای عراق در سال 2005/ 2006 که اوج تهدیدهای تروریستی عراق بود، سابقه ندارد. آنها اکنون به آمریکا نزدیکترند، تعدادشان بسیار بیشتر است و با شدتی می‌جنگند که پیشتر ندیده بودیم.»

خبرگزاری رویترز پس از این اظهارات این مقام امنیتی، مصاحبه‌ای با این مقام امنیتی ترتیب داد. وی در مصاحبه با این خبرگزاری گفت همه کسانی که به سوریه می‌روند، افراطی نیستند و برخی از آنها در پی ملحق شدن به گروه‌های شورشی حامی غرب هستند.

۱۳۹۲/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...