نسخه چاپی

عضو كميسيون امنيت ملي مجلس درگفتگو با نما :

در زمان احمدی نژاد وزارت خارجه غیر انتفاعی در دولت تشكیل شد

عکس خبري -در زمان احمدي نژاد وزارت خارجه غير انتفاعي در دولت تشکيل شد

رئیس دفتر رئیس جمهور در مقطعی یك وزارت خارجه غیر انتفاعی در دولت تشكیل داد .علت بركناری آقای متكی هم همین مسئله بود كه او در مقابل این حركت ایستاد.

گروه سیاسی نما : موضوعات مرتبط با رئیس دفتر سابق رئیس جمهور این روزها دوباره بر سر زبانها افتاده ازارسال پرونده شکایت اظهارات مشایی به نهادهای نظارتی همچون وزارت اطلاعات و سازمان بازرسی کل کشور تا پیگیری احمد توکلی نماینده تهران درباره 96 سفر خارجی اسفدیار رحیم مشایی به خارج از کشور.
در جلسه چهارم تیرماه در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی که با حضور علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه برگزار شد احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره سفرهای رئیس‌ دفتر سابق رئیس ‌جمهور از وزیر امور خارجه سوالاتی مطرح کرد ، که در نهایت از پاسخ‌های صالحی قانع نشد.و در نهایت قرار شد این موضوع به صحن علنی مجلس ارجاع داده شود.
برای پیگیری بیشتر این موضوع از منصور حقيقت پور عضو كميسيون امنيت ملي و سیاست خارجی مجلس درباره نقش اسفندیار رحیم ‌مشایی و فعالیتهای او در سیاست خارجی دولت نهم و دهم سئوالاتی را جویا شدیم.
آقای صالحی در جلسه ای که در کمیسیون امنیت ملی مجلس برگزار شد اعلام کرد در بسیاری از سفرها آقای مشایی رئیس‌ جمهور را همراهی کرده و سفر، مستقل نبوده است و برخی از سفرهای مشایی هم برای دیدار با ایرانیان خارج از کشور انجام شده است در صورتی که به عقیده احمد توکلی مشایی هر 20 روز یک سفر خارجی داشته و ملاقات‌هایی انجام داده که قابل تأمل است نظر شما چیست؟
رئیس دفتر رئیس جمهور در مقطعی یک وزارت خارجه غیر انتفاعی در دولت تشکیل داد ،اگر به گذشته باز گردیم و اتفاقات را مرور کنیم متوجه خواهیم شد علت برکناری آقای متکی هم همین مسئله بود که او در مقابل این حرکت ایستاد.
وی افزود: در مقطعی این افراد بدون مشورت با وزارت خارجه تصمیم های خود را اجرایی می کردند و وزارت خارجه عملا کمترین نقش را در مناسبات با دیگر کشورها بر عهده داشت. آنها برای هر کسی که دلشان می خواست پیام ارسال می کردند و ملاقات های فراوانی را هم در دستور کار خود قرار داده بودند.
نماینده استان اردبیل در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: ملاقات های که اقای مشایی انجام داده است بدون اطلاع وزارت امور خارجه و نهادهای نظارتی بوده است ، اقای مشایی در 8 سال 96 سفر داشته و باید درباره چند و چون این ملاقات ها و نتایج آن پاسخی وجود داشته باشد.
وی درباره انتصاب نمایندگان ویژه احمدی نژاد در سیاست خارجی که در مقطعی موضوع اختلافات وزارت خارجه با رییس جمهور شده بود خاطرنشان کرد: این مسئله به صورت آشکار موازی کاری در دستگاه دیپلماسی کشور را در مقطعی نشان می داد که البته با حمایت صریح رهبر انقلاب از وزارت خارجه و مخالفت علنی ایشان با موازی كاری در سیاست خارجی رئیس جمهور حکم دستیاران ویژه خود را به مشاور تقلیل داد.

۱۳۹۲/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...