نسخه چاپی

تاثیر نوسان نرخ ارز بر كت و شلوار

دبیر سابق انجمن صنایع نساجی گفت: حل مشكل نوسان نرخ ارز مهمترین اولویت حمایت از صنایع در سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی است.

به گزارش مشرق، جمشيد بصيري‌ تهراني در گفت‌وگو با ايسنا افزود: متاسفانه افزايش نرخ ارز در چند ماه گذشته مشكلات زيادي را براي تامين مواد اوليه صنايع از خارج و حتي داخل كشور به وجود آورده و در سال جاري جلوگيري از نوسانات شديد بازار ارز بايد مهمترين اولويت حمايت از صنايع باشد.

وي گفت: به عنوان مثال در حال حاضر عملا در كشور ديگر پارچه فاستوني توليد نمي‌شود و توليدكنندگان داخلي پوشاك مجبورند براي توليد كت و شلوار پارچه فاستوني را از خارج از كشور وارد كنند كه نوسان نرخ ارز باعث شده كه پارچه وارداتي گران شود و در نتيجه قيمت كت و شلوار نيز در بازار بالا رفته است.

او با بيان اين‌كه دولت بايد راه را براي صاحبان صنعت از طريق حذف قوانين دست و پاگير باز كند، افزود: در شرايط اقتصادي ناگوار فعلي و تحريمهاي بين‌المللي عليه ايران نبايد با اجراي قوانين زايد و دست و پاگير به توليد آسيب زد.

دبير سابق انجمن صنايع نساجي با بيان اين‌كه بايد از صنايع با ارزش افزوده و اشتغال‌زايي بالا در سال جاري حمايت شود، عنوان كرد: دولت بايد سازوكارهايي در پيش گيرد تا ضمن تامين ارز ارزان براي صنايع، زمينه براي كاهش قيمت تمام شده محصولات توليد داخل فراهم شود.

وي اضافه كرد: در حال حاضر كه كشورهاي اروپايي بعضا به سختي حاضر به خريد محصولات صادراتي ايران هستند، توليدكنندگان مجبورند به دنبال بازارهاي جايگزين صادراتي بگردند كه اين كار با توجه به قيمت ارز فعلي گران تمام مي‌شود.

۱۳۹۱/۱/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...