نسخه چاپی

توهم؛ كلیدواژه هدایت استراتژیك ضدانقلاب

عکس خبري -توهم؛ کليدواژه هدايت استراتژيک ضدانقلاب


عباس عبدي براي چندمين بار تاكيد كرد جريان اپوزيسيون به ويژه بخش خارج نشين آن دچار توهم است.

به گزارش کیهان، وي در ادامه سلسله پاسخ هاي خود به تحليل تند يكي از اعضاي خارج نشين گروهك ملي- مذهبي نوشت: توهم، يعني بريدن از واقعيت كه باعث و باني همه شرور و مفاسد است. مشكل اين است كه بسياري از ما ارزش ها و آمال و آرزوهاي خود را به جاي واقعيت مي نشانيم. اين توهم هم براي فعالاني كه در خارج از كشورند مي تواند رخ دهد و هم براي داخلي ها. فعالان خارج از كشور ممكن است توان حكومت را بسيار دست كم و توان منتقدين را برعكس بسيار زياد ارزيابي كنند. داخلي ها هم ممكن است دچار برداشتي مغاير اين تحليل شوند. ولي در ميان اين دو حالت، گمان مي كنم كه توهم فعالان خارج بسيار خطرناك تر است، به ويژه كه ارتباط آنان با متن اجتماع به صورت مجازي انجام مي شود. همين توهم از خود و ديگري است كه دستگيري آقايان موسوي و كروبي را معادل با قيامت شدن ايران معرفي مي كند. همين توهم است كه يك حضور اعتراضي ميليوني گسترده در خيابان را تبديل به دعوت براي يك قدم زني خياباني (چند صد يا چند هزار نفري) كرده است. ولي كماكان به روي خود نمي آورند.

وي همچنين اراده گرايي را آفت ديگري خوانده و مي نويسد: نتيجه اين اراده گرايي آن خواهد شد كه خاتمي با انواع و اقسام فشارهاي رواني و روحي وارد ميدان شود و با يك اقدام غيرمنتظره نه تنها همه دستاوردهاي قبلي از ميان برود كه ضررهايي هم نصيب گردد.

عبدي مي گويد تاكيد سبزها بر تيزي تيغ قيچي، باعث صلابت بيشتر دو طرف مقابل و يكدست تر و مستحكم تر شدن ساختار قدرت شده و قدرت اهرم قيچي اصلاح طلبان را كاهش داده است و اين در حالي است كه اصلاح طلبان بر كاهش استحكام فلز و افزايش قدرت اهرم قيچي تاكيد دارند. ممكن است اين پرسش مطرح شود كه اگر اصلاح طلبان مي توانستند اين راهبرد را پيش ببرند وضع ما چنين نبود. پاسخي كه مي توان به آن داد چنين است. مگر راهبرد كنشگران سبز توانسته است چنين دستاوردي داشته باشد؟

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...