نسخه چاپی

تلاش ایران برای تولید بدن با سلول بنیادی

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشكی شیراز از اجرای پروژه‌ای در حوزه پیوند اعضا در مركز تحقیقات پیوند این دانشگاه خبر داد و گفت: محققان این دانشگاه درصدد هستند تا با استفاده از سلول‌های بنیادی اقدام به تولید اعضای بدن كنند.

به گزارش نما دکتر غلامرضا حاتم در گفتگو با مهر، این دانشگاه را قطب پیوند کشور دانست و افزود: مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز جز مراکز موفقی است که پروژه‌های تحقیقاتی را در این زمینه در دستور کار قرار داده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه شیراز تحقیق در زمینه سلول‌های بنیادی را یکی از این پروژه‌ها دانست و اظهار داشت: در حال محققان این مرکز به روش‌های نوین در پیوند اعضا روی آورده‌اند که از آن جمله می‌توان به استفاده از سلول‌های بنیادی اشاره کرد که تحقیق در این زمینه در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه این فناوری در ایران در ابتدای راه است، خاطر نشان کرد: پژوهشگران مرکز پیوند دانشگاه علوم پزشکی شیراز امیدوارند با اجرای این پروژه بتواند با استفاده از روش‌های مولکولی و سلول‌های بنیادی گام‌های موثری در زمینه پیوند اعضا بردارند.

حاتم، تولید تجهیزات پزشکی از دیگر زمینه‌های تحقیقاتی این دانشگاه نام برد و یادآور شد: با توجه به اعمال تحریم‌ها علیه کشور این دانشگاه با بخش‌های مهندسی کشور تفاهم نامه‌ای را در زمینه خودکفایی کشور در زمینه تجهیزات پزشکی امضا کرده است.

وی ادامه داد: این تفاهم نامه در راستای تولید تجهیزات گران قیمت پزشکی چون تجهیزات اتاق عمل و جراحی و لامپ‌های نوری می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی شیراز به بیان رتبه علمی این دانشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: این دانشگاه در رتبه ISI که تحت عنوان ESI (رتبه بندی بر مبنای دوره‌های 10 ساله) جز یک درصد برتر دانشگاه‌های دنیا محسوب قرار دارد و در کشور در جایگاه سوم قرار گرفته است.

۱۳۹۲/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...