نسخه چاپی

هراس سیاستمداران غرب از سروده "گونتر گراس" علیه اسرائیل

عکس خبري -هراس سياستمداران غرب از سروده "گونتر گراس" عليه اسرائيل


سروده جديد گونتر گراس، شاعر و برنده نوبل ادبيات در دفاع از ايران و اعتراض به رژيم اشغالگر قدس، تبديل به يك مسئله مهم سياسي در بين سياستمداران و رسانه هاي غرب شده و مدعيان دروغين آزادي و حقوق بشر را از بيان واقعيات در يك شعر، دچار هراس و آشفتگي كرده است.

به گزارش کیهان، «آنچه بايد گفت» تازه ترين شعر گونتر گراس شاعر آلماني در انتقاد از رژيم صهيونيستي و وجود تبعيض و تناقض در عرصه بين الملل خشم شديد مقام هاي آن رژيم جعلي را برانگيخته است.

گونتر گراس 84 ساله با سرودن شعري كه در شماره روز چهارشنبه 17 فروردين 1391 (5 آوريل 2012) در يك نشريه آلماني منتشر شد اين پرسش را مطرح مي كند كه اسرائيل با دارا بودن زرادخانه هسته اي چگونه مي تواند خواستار پايان بخشيدن به برنامه هاي هسته اي ايران باشد. گونتر گراس مي گويد اين شعر را كه عنوان آن «چه بايد گفت» است بعد از آن سرود كه آلمان زيردريايي هاي قادر به حمل كلاهك هسته اي را به اسرائيل فروخت.

وي تصريح كرده است سال ها از انتقاد از برنامه هسته اي رژيم صهيونيستي اجتناب مي ورزيده است زيرا از آن بيم داشته كه به يهودستيزي متهم شود. اين شعر با واكنش بنيامين نتانياهو مواجه شده است. نتانياهو هم چنان كه گراس پيش بيني كرده بود وي را نازي و ضد يهود خوانده است. سفير رژيم صهيونيستي در برلين نيز با حمله به اين شاعر، شعر جديد او را در راستاي تحريكات ضديهودي يك قرن گذشته در اروپا توصيف كرده است.

ديتر گراومن مدير مركز يهوديان آلمان نيز در واكنشي به شعر گونتر گراس گفته، «شوكه» شده است. او شعر گراس را «جزوه نفرت» ناميده است. ديدر برگر مدير كميته يهوديان آمريكا، هم در اين باره اين طور اظهار نظر كرده است: «وقتي گراس سياست هاي امنيتي ضروري اسرائيل را تبهكاري قلمداد مي كند و دلايل اصلي تنش منطقه را مورد حمايت قرار مي دهد، به روابط دوستانه آلمان و اسرائيل صدمه شديدي وارد مي كند.»

جنجال انتشار شعر تازه گونتر گراس به پارلمان آلمان نيز كشيده شده است. «روپرشت پولنتز» رئيس كميته امور خارجي حزب دموكرات مسيحي آلمان، گفته از اين شعر گراس خوشش نيامده است. او گناهكار دانستن اسرائيل را مورد انتقاد قرار داده و مدعي شده است: كشوري كه نگراني ما را برمي انگيزد، ايران است و در اين مورد شعر گراس به انحراف رفته است.

آندرئا نالس از مسئولان حزب سوسيال دموكرات آلمان، شعر گراس را «تحريك كننده و نامناسب» توصيف كرده است.

اي كاش جسارت و حقيقت گويي گونتر گراس الگويي براي برندگان جايزه نوبل و اسكار در ايران نيز قرار گيرد.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...