نسخه چاپی

آمریكا نباید اجازه گسترش تحریم‌ها را بدهد

عکس خبري -آمريکا نبايد اجازه گسترش تحريم‌ها را بدهد

آیت الله هاشمی رفسنجانی در حالی به مشهد سفر كرده است كه در جریان این سفر با اقشار مختلف مردم دیدار كرده و به تحلیل مسائل روز پرداخت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام سه شنبه هفته گذشته 11 تیرماه برای سفری چهار روزه وارد مشهد مقدس شد.

وی در بدو ورود به مشهد در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به پایتخت معنوی ایران را زیارت بارگاه منور رضوی و بررسی مسائل استان و همچنین دیدار با آیت الله واعظ طبسی عنوان کرد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی نیز روز چهار شنبه و در دومین روز از سفر خود با آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد و عضو خبرگان رهبری در محل تالار اماکن متبرکه حرم رضوی دیدار کرد.

در این دیدار که آیت الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی و نماینده ولی فقیه در خراسان بزرگ و جمعی از مشاوران رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز حضور داشتند، آیت الله علم الهدی ضمن خوش‌آمدگویی به آیت ا... هاشمی رفسنجانی درباره مسائل روز کشور و موضوعات استان خراسان رضوی با وی گفت وگو کرد.


به شکوفایی صنعت خراسان امیدواریم

آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی در ادامه سفر خود به مشهد در دیدار جمعی از نخبگان و کارآفرینان منتخب صنفی، تجاری استان خراسان‌رضوی با اشاره به موقعیت خوب استان بزرگ خراسان رضوی در رونق اقتصادی کشور اظهار کرد: امیدواریم در سایه تلاش و برنامه‌ریزی صحیح اقتصادی، شاهد شکوفایی مجدد صنعت در این استان مستعد باشیم.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، به مشکلات بخش تولید و صنعت در کشور در شرایط کنونی اشاره کرد و گفت: دولت جدید در سایه همکاری و همراهی صنعت‌گران و مدیران مجرب و با همت و تلاش بخش خصوصی می‌تواند به‌تدریج بر مشکلات فائق بیاید و تولید و صنعت در مسیر صحیح و درستی قرار گیرد.

وی تشکیل دولت فراجناحی و وحدت ملی در کشور را نویددهنده بهبود اوضاع کشور در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی دانست و اذعان داشت: شور و امیدی که پس از انتخابات در مردم ایجاد شده است، سرمایه بزرگی برای شروع دوره جدید و همدلی و انسجام ملی در کشور است و اکنون باید در فضای سالم و به دور از بداخلاقی‌های سیاسی و رقابت‌های مضر، دولت اعتدال، کار و سازندگی تشکیل شود و با ایجاد تعامل سازنده و مؤثر با خارج علاوه بر خنثی کردن آثار تحریم‌های ظالمانه به کشور و جلوگیری از این روند، اوضاع اقتصادی داخل نیز سر و سامان پذیرد.

در این دیدار، آقایان حسینی، رئیس خانه صنعت و معدن استان، هاشمیان از مدیران موفق صنعت استان خراسان رضوی، حمیدی، رئیس انجمن صنایع استان خراسان رضوی، شرکا، دبیرکل خانه صنعت و تجارت به بیان ظرفیت‌های تولیدی و اقتصادی استان خراسان‌رضوی پرداختند.


اختلاف مذهبی آفت جامعه اسلامی است

آیت‌الله علی‌اکبر هاشمی‌رفسنجانی همچنین در دیدار جمعی از علما، ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان سیاسی اهل سنت در مشهد با بیان اینکه مطالبات اهل سنت، مطالبات ملی بوده، اظهار کرد: اهل سنت هم در انقلاب و هم در حوادث پس از آن و جنگ تحمیلی با متجاوز شناختن عراق، با حضور گسترده در جبهه‎های دفاع مقدس، شهدای زیادی تقدیم انقلاب کردند.

وی با اشاره به مذاکرات به عمل آورده با مقامات عربستان در سفر عمره چند سال قبل خود گفت: در آن سفر پس از مذاکرات طولانی با ملک عبدالله موافقت گردید تا کمیسیون‎های مشترکی تشکیل و کمیته ویژه‎ای متشکل از علمای فرق مختلف مسئول بررسی و حل اختلافات مذهبی و عملی امت اسلام شوند تا بتوانیم گام‎های مثبتی در جهت تشکیل امت واحده اسلام و رسیدن به راه حل‎های مشترک برسیم که به علت عدم پیگیری مسکوت ماند.

عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که اهل سنت همانند برادران شیعه در صحنه‎های علم، عمل، اخلاق، تعهد و مسئولیت‎پذیری درخشیده‎اند، گفـت: حضور موثر در عرصه‎های ملی از جمله شرکت در انتخابات، وظیفه‎ای است که برادران اهل سنت ما همیشه به خوبی آن را ایفا کرده و نمونه آن خلق حماسه سیاسی در انتخابات اخیر بوده است.

وی با نفی تنگ نظری و کوته فکری‎ها افزود: هموطنان اهل سنت خیرخواهانی هستند که باید به مشکلات آنان رسیدگی و این فرصت به آنها داده شود تا همسان با دیگران به جامعه خدمت کرده و تأثیرگذار باشند.

هاشمی‌رفسنجانی آفات امروز جامعه اسلامی که هر روز نیز تشدید می‎شود را اختلاف مذهبی بین شیعه و سنی دانست و تصریح کرد: بشر برای یک هدف آفریده شده و آن ایمان به خداوند متعال است همانطور که قرآن کریم امت اسلام را امت واحده خوانده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حضور حداکثری اهل سنت در انتخابات اخیر عنوان کرد: این انتخابات، بیانگر پیروزی ملتی است که از جدال‎ها و تخریب‎های سیاسی خسته شده و تنها در پی اقداماتی هستند که باری از روی دوش آنان بردارد؛ لذا مشارکت 85 درصدی در بعضی مناطق سنی نشین بیانگر میزان علاقه‎مندی آنان به نظام اسلامی و حاکمیت تفکر اعتدال است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه باید شرایط زندگی اهل سنت را به گونه‎ای فراهم آوریم که الگویی برای سایر کشورهای اسلامی باشد، گفت: شما برادران اهل سنت نیز همگام با سایر شهروندان، دارای خواسته‎های عمومی هستید که باید به آنها رسیدگی شود.

در ابتدای این دیدار، دکتر جلیل رحیمی به نمایندگی از علما، ائمه جمعه، اساتید حوزه و دانشگاه و فعالان سیاسی و بلوچ‎های اهل سنت مقیم خراسان ضمن اشاره به اینکه بزرگان اهل سنت از سکوت و صبر شما درس بزرگی آموختند، خواستار جلوگیری از اعمال سلیقه‎های شخصی در عرصه‎های مختلف گردید.

وی همچنین با ارائه گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و مشکلات مربوط به جامعه اهل سنت به ویژه مرزنشینان، خواستار توجه به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های آنان شد.

رأی مردم به اعتدال، نتیجه عملکرد نامطلوب و طرح شعارهای بی محتوا بود

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی در سومین روز از سفر خود به مشهد در دیدار جمعی از فعالان سیاسی دانشگاه‌های مشهد و اصولگرایان و اصلاح‌طلبان میانه‌رو استان خراسان و همچنین مدیران آستان‌قدس رضوی اظهار کرد: شرایط به وجود آمده، فرصت مناسبی است تا به دور از افراط و تفریط و با همدلی و تدبیر مشکلات موجود برطرف شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به ظرفیت‌های بالای جوانان و دانشجویان کشور گفت: توانمندی‌های بسیار خوبی که در شما جوانان و نخبگان کشور سراغ دارم آن را نقطه قوت و افق روشنی برای خدمت به کشور و مردم دانسته و مطمئنا با اهتمام شما، آینده‌ای بهتر از گذشته پیش رو خواهیم داشت.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رأی قاطع مردم به اعتدال و جلوگیری از تندروی و افراطی‌گری در این انتخابات را نتیجه عملکرد نامطلوب و شعارهای بی‌محتوایی دانست که جامعه را دچار مشکلات عدیده‌ای کرده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: وجود بسترهای لازم از جمله زیرساخت‌های موجود و به‌ویژه پیشرفت‌های علمی و صنعتی، دو دهه گذشته این انتظار را در مردم بوجود آورد که باید با زندگی بهتری روبرو شوند نه اینکه در یک مدت کوتاهی ارزش پول ملی کاهش یافته و قدرت خرید مردم به پایین‌ترین و نگرانی‌های مردم به بالاترین حد خود برسد، لذا مردم با این انتخاب امیدوارند که با تدبیر، عقلانیت و اعتدال موانع پیش رو را کنار گذاشته تا آنچه که شایسته ایران است تحقق پیدا کند.

وی افزود: آمریکا نباید به خود اجازه دهد تا به بهانه‌های مختلف تحریم‌ها را گسترش داده و علاوه بر اعمال نفوذ در سازمان ملل از طریق کنگره نیز ما را تحت فشار قرار داده و هر روز قطعنامه یا مصوبه جدیدی علیه ایران صادر کند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی اظهار کرد: ما در شرف تحولات عظیم سیاسی و اجتماعی قرار داریم که لازمه‌اش حمایت و همدلی مردم است و شما نخبگان، دانشگاهیان و متفکران که سطح بالاتری از مراتب فکری و علمی دارید، بهتر می‌توانید آرای مردم را تفسیر و وضع موجود را برای اقشار مختلف تشریح کنید و مسئولان موظف هستند راه را برای تحقق خواسته‌های مردم مهیا کنند.

۱۳۹۲/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...