نسخه چاپی

پایش هوایی مرزهای كشور ‌با پهپاد‌

عکس خبري -پايش هوايي مرزهاي كشور ‌با پهپاد‌

فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: ما از پهپادها در امر پایش مناطق مرزی به شكل هوایی استفاده می‌كنیم و قطعاً این برنامه در آینده توسعه می‌یابد.

به گزارش نما،سردار حسین ذوالفقاری در حاشیه مراسم معارفه فرماندهی مرزبانی استان اردبیل در گفت‌وگو بافارس در اردبیل، ‌اظهار داشت: اقدامات مرزبانی به ویژه در مناطق شرقی کشور در پایش زمینی و هوایی مرزها بسیار گسترده است به طوری که ما با تزریق جدیدترین و مجهزترین امکانات الکترونیکی و اپتیکی سعی می‌کنیم جلوی هرگونه ناامنی و یا تحرکات نامناسب مرزی را بگیریم.

وی تصریح کرد: در کنار آنها همچنان برنامه انسداد مرزی با استفاده از دیوارهای بتنی و دستگاه‌های الکترونیکی در حال انجام است که در کنار آنها از پهپادها و همچنین دستگاه‌های مجهز به فیلمبرداری هوایی استفاده می‌کنیم تا اجازه ندهیم کوچک‌ترین پرنده‌ای نیز در مرزهای کشورمان به پرواز درآمده و یا قصد تعرض به مرزهای کشورمان را داشته باشند.

ذوالفقاری به تغییر ساختار سازمانی مرزبانی و ضرورت بازنگری در برخی از مفاد و مبانی آن اشاره کرد و افزود: در ساختار جدید سازمان مرزبانی هم در بخش نرم‌افزاری و هم سخت‌افزاری سعی می‌کنیم امکاناتمان را به روز کنیم.

این مسئول در ادامه خاطر نشان کرد: در همین زمینه منشور اخلاقی مرزبانی کشور تهیه و تدوین شده تا به عنوان یک باقیات و صالحات مأموران و عوامل مرزبانی با عمل به آن بتوانند فرهنگ صحیح اسلامی و ارزشی را به نمایش بگذارند.

وی در ادامه سخنان خود به فعالیت‌های انجام شده در سه ماه گذشته اشاره کرد و یادآور شد: روند ما در بحث شاخص‌های امنیت مرزی روند امیدبخش و رو به افزایش است به طوریکه در سال‌های اخیر ما افزایش کنترل‌های مرزی را با هدف کاهش ناامنی و قاچاق در مناطق مرزی شاهد بودیم.

فرمانده مرزبانی در ادامه اضافه کرد: در همین سه ماه امسال میزان قاچاق مواد مخدر در مرزهای کشورمان 35 درصد با دستگیری‌ها و اقدامات مراقبتی کاهش یافته و یک روند صعودی را در برخورد با اشرار و قاچاقچیان شاهد بودیم.

ذوالفقاری از افزایش 80 درصدی کشفیات سوخت در مناطق مرزی و افزایش کشف کالاهای قاچاق به شکل نسبی در مناطق مرزی خبر داد و ادامه داد:‌ همه این موارد نشان می‌دهد که ما یک روند رو به رشد و با ثباتی را در مناطق مرزی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: برنامه‌هایی همچون گروگان‌گیری، ایجاد ناامنی و اقدامات تروریستی در مناطق مرزی کشورمان کاهش یافته و به سرعت نیز این روند در حال توسعه و برنامه‌ریزی است.

فرمانده مرزبانی ناجا در مورد آخرین وضعیت مرزهای کشورمان گفت: تا این لحظه که از وضعیت استان‌های مرزی کشور اطلاعات کسب کردیم هیچ مورد ناامنی در کشور نداشتیم و انتخابات 24 خرداد نیز در حوزه‌های مختلف انتخاباتی در مناطق مرزی با آرامش کامل انجام شده است.

ذوالفقاری افزود: مناطقی که احتمال عبور افراد به شکل غیرقانونی داده می‌شد، شناسایی و نیروها در آن مستقر شدند و علاوه بر آن تمامی تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی که از قبل آماده شده بود در مناطقی که بیشتر ضرورت داشت، به کارگیری شد.

به گفته این مقام انتظامی به رغم بی‌ثباتی کشورهای همسایه ایران ثبات در کشورمان بی‌نظیر است و قطعاً با انسداد مرزی و اقدامات مراقبتی و کنترلی کمترین آسیب را در این حوزه شاهد و ناظر هستیم.

۱۳۹۲/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...