نسخه چاپی

مطهری‌نژاد: جریان‌های سیاسی نباید به دنبال سهم‌خواهی در دولت آینده باشند

یك عضو شورای مركزی حزب مردم‌سالاری با اشاره به این‌كه «در كشور سه جناح اصلاح‌طلب، اصولگرا و حامی دولت وجود دارد» گفت: باید مدیران شایسته هر سه جریان در كابینه دولت یازدهم حضور داشته باشند.

به گزارش نما، میرزابابا مطهری‌نژاد در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این‌که «جریان‌های سیاسی نباید به دنبال سهم‌خواهی در دولت آینده باشند» خاطرنشان کرد: احزاب و جریان‌ها باید با مشاوران آقای روحانی جلساتی داشته باشند تا برای انتخاب وزرای دولت به معیارهای مشخصی برسند و وزرا بر اساس این معیارها انتخاب شوند.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: در حال حاضر این معیارها تبیین نشده و همه دنبال سهم‌خواهی هستند، در حالی که نظام ما یک نظام حزبی نیست که هر حزب که آرای بیشتری داشته باشد دولت را تشکیل دهد.

مطهری‌نژاد در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان این‌که «افرادی که در حال بررسی و انتخاب وزرای دولت هستند باید به مردم معرفی شوند» تصریح کرد: ما در گذشته از پنهان‌کاری صدمه خوردیم و دیگر نباید دنبال پنهان‌کاری باشیم و اگر افرادی که به دنبال تشخیص وزرا هستند، به اعتدال‌گرایی شناخته شده باشند دیگر نباید نگران بود.

به گفته وی باید از مردم هم از طریق سامانه‌های پیام کوتاه و سایت‌ها در مورد انتخاب اعضای کابینه نظرخواهی کرد تا کابینه‌ای تشکیل شود که جامعه با آن همراه باشد.

این عضو شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در مورد میزان نسبت جریان‌های سیاسی در دولت یازدهم اظهار کرد: اگر وزرا بر اساس معیارهایی که تعیین می‌شود، انتخاب شوند هیچ اشکالی ندارد که در دولت تعداد اصلاح‌طلبان یا اصولگرایان بییشتر باشد، اما اگر نگاه جناحی برای تعیین کابینه حاکم باشد، مشکل ایجاد می‌شود.

این فعال سیاسی ادامه داد: توانایی، کارآمدی، تجربه، قدرت تصمیم‌گیری، خوش‌نامی، خلاقیت، نوآوری و ملاک‌های دینی و مذهبی باید در انتخاب وزرای کابینه مدنظر قرار بگیرد.

مطهری‌نژاد در پایان گفت: کشور ما به آستانه خاصی رسیده و دیگر تحمل دعواهای سیاسی را ندارد و ما باید از این مرحله عبور کنیم و به دنبال آن باشیم که آشتی ملی در کشور ایجاد کنیم.

۱۳۹۲/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...