نسخه چاپی

اما و اگرهای صعود ایران/ صعود غیرممكن نیست

مرحله مقدماتی لیگ جهانی والیبال ۲۰۱۳ به دیدارهای پایانی خود نزدیك می شود، در گروه B مسابقات روسیه و ایتالیا پیشتازند اما این بدان معنا نیست كه دیگر تیم های گروه از جمله تیم ملی والیبال كشورمان شانس صعود به دور بعد را كاملاً از دست داده باشند.

به گزارش نما به نقل از ایمنا، تیم ملی والیبال ایران صبح امروز در هفتمین دیدار خود در لیگ جهانی والیبال در هاوانا به مصاف کوبا رفت و موفق به پیروزی ۳ بر ۲ شد. ملی پوشان ایران با ۲ امتیاز این برد ۹ امتیازی شدند و فاصله خود را از نظر امتیازی با آلمان، تیم رده چهارم جدول به ۳ امتیاز کاهش داد.
جدول رقابت ها نشان می دهد روسیه و ایتالیا در آستانه صعود قرار دارند، روسیه با ۹ بازی ۱۸ امتیازی است و ایتالیا با ۸ بازی ۱۷ امتیازی اما صدرنششینان گروه B، به ترتیب با انجام یک و دو بازی دیگر کارشان در مرحله مقدماتی به پایان می رسد و باید منتظر مشخص شدن نتایج بازی های همگروههای خود بمانند. ایران و آلمان در گروه B تنها تیم هایی هستند که سه بازی دیگر برای برگزاری دارند و نتایج این سه دیدار می تواند اتفاقات خاصی را در جدول رقابت ها رقم بزند.
با نگاهی به جدول رقابت ها این سوال در ذهن هواداران والیبال ایجاد می شود که آیا تیم ملی والیبال ایران راهی برای صعود به دور بعد دارد؟

بازی امشب آلمان و روسیه یکی از تعیین کننده ترین دیدارها در جدول رقابت هاست. اگر امشب روسیه موفق به شکست آلمان شود تقریبا کار صعود خود را قطعی کرده است اما پیروزی آلمان برابر روسیه، ژرمن ها و حتی صربستان و ایران را هم می تواند به صعود امیدوار کند.

دیدار همزمان این بازی یعنی مصاف صربستان و ایتالیا هم حالتی مشابه دارد. پیروزی ایتالیا، لاجوردی پوشان را ۲۱ امتیازی می کند تا خیالشان بابت صعود راحت شود اما برتری صربستان امیدها را برای این تیم، روسیه و آلمان پر رنگ می کند. البته امیدواری ایران فقط منوط به برتری ملی پوشان کشورمان با امتیازات کامل در هر سه دیدار پیش روست و این نکته را نیز نباید فراموش کرد که پیروزی ایتالیا در صورت شکست روسیه رقابت ها را تا دیدار پایانی ایران و آلمان حساس می کند. چون در صورتی که ایران موفق به کسب امتیازات کامل از سه دیدار پایانی شود می تواند با روسیه و صربستان وارد جنگ صعود گردد.

مصاف با کوبا در کوبا هشتمین رقابت ایران است، پیروزی ۳ امتیازی دور از دسترس نیست اما به راحتی نیز ممکن نخواهد شد. با این حال ملی پوشان ایران اگر در دیدار سخت و حساس فردا کوبا را در خانه اش شکست دهند آن هم با ۳ امتیاز با انگیزه بیشتر در خانه از آلمان پذیرایی می کنند. دو بار پیروزی ۳ امتیازی برابر آلمانی ها در تهران ایران را در صورت ناکامی تیم های صدرنشین به صعود امیدوار می کند.

۱۳۹۲/۴/۱۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...