نسخه چاپی

تلاش برای پس گرفتن هسته ای ایران از فرانسه

عکس خبري -تلاش براي پس گرفتن هسته اي ايران از فرانسه

فریدون عباسی، ريیس سازمان انرژی اتمی ایران درباره سهام هسته‌ای خارجی ایران گفت: سهامی در نامیبیا داشتیم که با شیطنت‌هایی تلاش می‌شود آن را از ما بگیرند یا سهم ما را کم کنند؛ اما ما موضوع را دنبال و پیگیری می‌کنیم و در مورد سهم خود در فرانسه نیز فعالیت‌هایی را برای گرفتن آن در پیش گرفته‌ایم.

به گزارش خبرگزاری فارس، عباسی شامگاه پنج‌شنبه در يك برنامه تلويزيوني همچنین با اشاره به اینکه گلوگاه اصلی ساخت رآکتورها، تولید سوخت است که ما به آن رسیده‌ایم، تصریح کرد: نوع استخری رآکتورها را می‌توانیم در 3 تا 5 سال طراحی کرده و بسازیم که می‌تواند از نوع رآکتور تهران و با توانی 2 برابر آن باشد.

وی افزود: رآکتور اراک باعث شده تا سازندگان داخلی بتوانند رآکتوری متوسط با توان 2 برابری را بسازند. ريیس سازمان انرژی اتمی ایران با بیان اینکه در رآکتورهای هزار مگاواتی یا بالاتر، سازندگان داخلی صنعتی را دعوت کرده و توجیه می‌کنیم،

گفت: تلاش داریم تا با مشارکت طرف خارجی این رآکتورها را بسازیم که 30 تا 40 درصد مشارکت از ما خواهد بود و این پروسه 15 تا 20 سال زمان خواهد برد. عباسی گفت: در ساخت رآکتورهایی شبیه بوشهر نیز نیاز به همکاری طرف‌های خارجی داریم.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...