نسخه چاپی

شمقدری: در یك فرآیند قانونی خانه سینما بازگشایی شود

پیرو جلسه هماهنگی در حضور ریاست جمهوری اسلامی ایران كه با حضور اكثر اعضا هیات تدوین اساسنامه خانه سینما و رئیس سازمان سینمایی و رئیس اتحادیه تهیه كنندگان سینمای ایران برگزار شد، مقرر گردید طی یك فرآیند قانونی و در محدوده زمانی كوتاه نسبت به بازگشایی خانه سینما اقدام شود.

به گزارش نما به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی پیرو این هماهنگی نامه‌ای از سوی رئیس سازمان سینمایی خطاب به هیئت مدیره خانه سینما نوشته شد که متن آن بشرح ذیل است:

«باسلام و احترام

پیرو اهتمام ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران جناب آقای دکتر محمود احمدی نژاد و در راستای همدلی و تفاهم بیشتر بین اهالی و صنوف سینمایی ایران، اساسنامه اصلاحی که مورد تایید شورایعالی سینما قرار گرفته جهت انجام تشریفات قانونی و اجرائی با هدف بازگشایی خانه سینما به آن هیأت ابلاغ می گردد تا بر اساس مراحل و فرآیندهای ذیل و با همکاری هیأت نظارت، جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده اقدام نمایند:

1- هیأت نظارت با ترکیب آقایان (شورجه، بابویهی و حبیب اله کاسه ساز) معرفی می‌گردند تا به عنوان ناظران سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جهت حسن انجام امور ذیل در چارچوب قوانین و مقررات اقدام نمایند.

تمامی جلسات که شرح آن در بندهای بعدی خواهد آمد با حضور حداقل یکی از ناظران هیأت نظارت رسمی و قانونی خواهد بود.

2- کلیه صنوف عضو خانه سینما که تاکنون نسبت به انجام مراحل قانونی و ثبت خود اقدامی ننموده‌اند موظفند ظرف 72 ساعت پس از ابلاغ این نامه به سازمان سینمایی مراجعه، نسبت به معرفی اعضای شورای مرکزی و ارائه اسناد لازم اقدام نمایند و رسید دریافت دارند. اخذ رسید مجوز حضور و مشارکت در مجمع عمومی فوق العاده خواهد بود.

3- از بین صنوف چهارده گانه‌ای که فرآیندهای قانونی را طی کرده‌اند لازم است سه صنف کانون فیلمنامه نویسان، دستیاران فیلمبرداران و گروه تهیه‌کنندگی فیلم ظرف پنج روز با فراخوان عمومی مجمع عمومی و انتخابات جدید برگزار نمایند. در صورتی که تعداد افراد شرکت کننده در این مجمع به حد نصاب نرسد، شورای مرکزی فعلی که قبلاً طی مراحل قانونی ثبت شده‌اند همچون دیگر صنوف قانونی نمایندگان واقعی و قانونی آن صنف تلقی خواهند شد.

در خصوص حد نصاب و دیگر امور برگزاری جلسات تشخیص نهایی با هیأت نظارت خواهد بود.

4- همه صنوف سینمایی موضوع بندهای دو و سه موظفند ظرف ده روز آینده بر اساس ماده 19 اساسنامه اصلاحی (پیوست شده) با تشکیل مجمع عمومی صنف خود نسبت به انتخاب 5 عضو برای حضور در مجمع عمومی فوق العاده خانه سینما اقدام نمایند و اسامی را به هیأت مدیره و هیأت نظارت طی یک نامه رسمی معرفی نمایند.

5- با فراخوان هیأت مدیره (طی دو هفته آتی) و با مشارکت و همراهی هیأت نظارت مجمع عمومی فوق العاده برگزار می‌شود و از مهمترین‌ دستورالعمل‌های این مجمع تصویب اساسنامه جدید می‌باشد.

6- پس از تصویب اساسنامه با هماهنگی هیأت نظارت مجمع می‌تواند نسبت به تعیین هیأت مدیره و مدیرعامل جدید اقدام نماید.

7- اساسنامه مصوب مجمع عمومی فوق العاده برای طی مراحل نهایی قانونی شدن به هیات رسیدگی به موسسات فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ارسال خواهد شد.

8- اعلام فراخوان برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در 19 تیرماه که توسط صنوف قانونی اعلام شده است تا اطلاع ثانونی به تأخیر می‌افتد. یا کن لم یکن اعلام می شود.»

۱۳۹۲/۴/۱۵

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...