نسخه چاپی

اتفاقی نادر در تیراندازی با كمان ایران

فدراسیون تیراندازی با كمان ایران در اقدامی قابل تامل از ورزشكاران حاضر در مسابقه جایزه بزرگ، مبالغی را دریافت و به شركت كنندگان اعلام كرد كه در صورت كسب رتبه‌های برتر، ۲ برابر مبلغ پرداختی را به دست خواهند آورد.

به گزارش نما، چندی پیش فدراسیون تیراندازی با کمان ایران مسابقه‌ای تحت عنوان جایزه بزرگ در سایت تیراندازی با کمان برگزار کرد که اتفاقی عجیب در آن رخ داد.

مسئولان فدراسیون این رشته ورزشی پیش از برگزاری مسابقه از ورزشکاران مبلغی را تحت عنوان ورودی دریافت کرده و به شرکت کنندگان اعلام می‌کنند که ورزشکاران به مقدار پرداختی خود در صورتی که حائز رتبه شوند، 2 برابر جایزه دریافت خواهند کرد. این اتفاق عجیب در حالی رخ داده که ماهیت جایزه بزرگ این نیست چرا که کمیته برگزاری باید «جوایز بزرگ» را تامین کند نه اینکه از شرکت کنندگان مبالغی دریافت شود.

محمد علی شجاعی رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان درباره این اتفاق به تسنیم گفت: برگزاری رقابت به این شکل، نوع جدیدی است؛ به طوری که هر ورزشکار بر اساس داده خود جایزه می‌برد.

وی با بیان اینکه این یک مسابقه جایزه بزرگ ویژه بود که همه از نحوه برگزاری آن راضی بودند، خاطرنشان کرد: ورزشکاران در صورت مقام آوری دو برابر آنچه که پرداخت کرده بودند، جایزه به دست می آوردند.

رئیس فدراسیون تیراندازی با کمان در پاسخ به این سوال که تکلیف مبالغی پرداختی آن دسته از ورزشکارانی که نتوانستند مقام بیاورند چیست؟ گفت: این پول‌ها به حساب فدراسیون واریز می‌شود. این یکی از راه‌های درآمدزایی فدراسیون است. ورودی مسابقه را یک میلیون ریال قرار داده بودیم اما کماندارانی هم بودند که مبالغ بیشتری پرداخت می‌کردند.

شجاعی افزود: ورزشکارانی که توانایی بالایی داشتند و احتمال برد خود را می‌دیدند؛ مبالغ بالاتری پرداخت می‌کردند. در مسابقات جایزه بزرگ تبریز هم ورودی گذاشته بودیم.

وی در خصوص موضوع وضعیت قرمز ایران در سایت فدراسیون جهانی تیراندازی با کمان تاکید کرد که هنوز این موضوع را بررسی نکرده است.

۱۳۹۲/۴/۱۶

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...