نسخه چاپی

میثاق‌نامه منتخبین مجلس در مشهد شلمچه

عکس خبري -ميثاق‌نامه منتخبين مجلس در مشهد شلمچه

كاروان راهیان نور منتخبین مجلس نهم در مشهد شلمچه میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری را امضا كردند.

گزارش نما به نقل از فارس، متن میثاق‌نامه منتخبین مجلس نهم با امام (ره) و شهدا و بیعت با مقام معظم رهبری به شرح ذیل است:



بسم الله الرحمن الرحیم



«میثاق‌نامه با امام (ره) و شهدا» و بیعت با رهبری


امام خمینی: مجلس خوب همه‌چیز را خوب می‌کند و مجلس بد همه‌چیز را بد

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: نماینده باید موقعیت مردمی بودن و ماندن خود را حفظ کند چون این دو اصل مانع شکل‌گیری یک طبقه جدید و برخوردار از اشرافی‌گری در جامعه می‌شود.

نظام جمهوری اسلامی که با ثمره خون شهدا و مجاهدت و فداکاری ملت ایران و رهبری پیامبرگونه امام خمینی (ره) شکل گرفته است امروز امانتی الهی و بزرگ بر دوش آحاد ملت، بویژه مسئولین و وکلای ملت یعنی نمایندگان مجلس شورای اسلامی است. ادای این امانت جز با اعتقاد راسخ به اسلام و اجرای احکام نورانی آن و تحقق جامعه اسلامی و رشد و تعالی معنوی انسان و جامعه ممکن نخواهد بود.

ما امضاءکنندگان این میثاق‌نامه که جمعی از منتخبان دورة نهم مجلس شورای اسلامی هستیم با آگاهی از وظایف خطیر نمایندگی و وکالت ملت عظیم‌الشأن ایران در مجلس شورای اسلامی با روح ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و ارواح طیبه شهداء انقلاب اسلامی ومقام معظم رهبری پیمان می‌بندیم تا:

1ـ در طول دوره نمایندگی خود، حافظ نظام جمهوری اسلامی که به تعبیر امام رحمة الله علیه حفظش از اوجب واجبات است بوده و از هیچ کوششی برای تقویت همه‌جانبه مردم‌سالاری دینی دریغ ننماییم.

2ـ رهنمودها و منویات ولی امر مسلمین حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی را فصل‌الخطاب تمام جهت‌گیری‌ها، سیاست‌ها و تصمیمات بدانیم.

3ـ شهید مدرس را در رفتار فردی و اجتماعی و نمایندگی مجلس، الگوی خود شمرده و تا مرز شهادت از منافع و ارزش‌های اسلامی دفاع کنیم.

4ـ مردم بویژه خانواده‌های شهیدپرور و ایثارگر را ولی نعمت خود دانسته و در تصویب قوانین و لوایح، اسلام و منافع و مصالح مردم را ملاک رأی خود بدانیم.

5ـ ملاک و مبنای ایفای وظیفة نمایندگی ملت را نه منافع دنیوی خود و نه منافع باند و جناح و گروه‌های سیاسی، بلکه تنها رضایت خداوند و تحقق عدالت در نظام اسلامی و استیفای حقوق ملت مسلمان ایران بدانیم.

6ـ در طول دوره نمایندگی هم و غم خود را مصروف ایفای صحیح وظایف نمایندگی نموده و از ورود به دسته‌بندی‌های سیاسی که به دنبال منافع حزبی و گروهی هستند پرهیز نماییم.

7ـ با اعتقاد به سخن گرانقدر بنیانگذار جمهوری اسلامی که فرموده‌اند: «مردان بزرگ که خدمت بزرگ برای ملت‌های خود کرده‌اند اکثر ساده‌زیست و بی‌علاقه به زخارف دنیا بوده‌اند» از زندگی اشرافی و تجملی که در شأن نماینده ملت ایثارگر ایران نیست پرهیز نموده و بنا به سفارش حضرت آیت‌الله خامنه‌ای عزیز به یک زندگی متوسط مردمی قناعت و اکتفا نماییم.

8 ـ همواره از نهضت بیداری اسلامی در کشورهای اسلامی و بیداری مستضعفین در سایر کشورها دفاع نموده و از هیچ کوششی در جهت آزادی فلسطین و قبلة اول مسلمین و محو رژیم نامشروع و جعلی اسرائیل غاصب دریغ ننماییم و با اعتقاد به فرمایش حضرت امام خمینی (ره) که «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» و «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم» آمریکا را شیطان بزرگ و جنگ نرم دشمن را در راستای سلسله طراحی‌های شیطان بزرگ دانسته و مقابله همه‌جانبه با آن ودیگر مستکبران را با تصویب لوایح و طرح‌ها و برنامه‌ها و مقررات مطالبه و رصد نماییم.

9ـ وحدت نیروهای انقلاب حول محور ولایت مطلقه فقیه را اساسی‌ترین رمز پیروزی انقلاب دانسته و همواره با بیزاری جستن از منافقین قدیم و جدید، یعنی فتنه‌گران و منحرفین، در اتحاد و وحدت نیروهای انقلاب تلاش نماییم.

10ـ با ایجاد سازوکاری شایسته برای استفاده از توان فکری نیروهای متخصص و متعهد جامعه و نصایح و تذکرات موکلین خود، حداکثر تلاش را برای تشکیل مجلسی کارآمد که در شأن نظام جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران باشد به عمل آوریم.

11ـ بنا به فرمودة امام که «اگر ندای دلنشین تفکر بسیجی بر کشوری حکم‌فرما شد چشم طمع جهانخواران از آن دور خواهد شد و الا هر لحظه باید منتظر حادثه ماند» حاکمیت تفکر بسیجی وفرهنگ ایثار وفداکاری را در کشور ضامن امنیت ملی جمهوری اسلامی دانسته و برای ترویج و گسترش این تفکر در قالب قوانین و مقررات و طرح‌ها وجهة همت خود قرار خواهیم داد.

12ـ گفتمان جدّی دهه نود را گفتمان عدالت و پیشرفت در سایه ولایت دانسته و تمام تلاش خود را صرف تحقق آن می نماییم.

13 – از فرعی شدن مسائل اصلی جدا پرهیز نموده و مسائل اصلی و متن جامعه و نیازهای عمومی را سرلوحه کار خود قرار داده و در این راستا شعار سال که توسط مقام معظم رهبری تعیین شده یعنی سال تولید و حمایت از کار و سرمایه ملی مهمترین دغدغه خود می شناسیم و با تمام توان جهت تحقق آن تلاش می کنیم.

14- مجلس کارآمد در گرو ارتقاء ایمان و باورهای ارزشی ، عقلانیت و خرد جمعی ، وحدت و انسجام با محوریت ولایت – روحیه انقلابی و بسیجی و ساده زیستی می باشد و با تمام توان در این راستا تلاش نموده و مبارزه با فقر و فساد و تبعیض و هرگونه ویژه خواری را سرلوحه کار خود می دانیم. والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته - 17/01/ - 1391


مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س)
کاروان راهیان نور منتخبین مجلس نهم
منطقه عملیاتی شلمچه

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...