نسخه چاپی

اعتبار مجوز كفاشیان چقدر است؟

عکس خبري -اعتبار مجوز كفاشيان چقدر است؟

وزیر ورزش گفت: همه بازنشسته‌ها برای فعالیت در پست‌های ورزشی مجوز یك ساله می‌گیرند. در واقع برای فعالیت بازنشسته‌ها مجوز موقتی صادر می‌شود. مجمع فوتبال هم باید فكری به حال خودش بكند.

به گزارش نما، وزير ورزش و جوانان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره مسائل مختلف از جمله المپيك، جشن تجليل از قهرمان و مدال‌آوران ورزش ايران، ورزش همگاني،‌ اولويت‌هاي اين وزارتخانه در سال 91 و فوتبال سخن گفت كه در ادامه مي‌خوانيد:

*در راستاي توسعه ورزش همگاني چه اقداماتي انجام داده‌ايد؟

شوراي ورزش همگاني دركشور به مسووليت وزارت ورزش و جوانان تشكيل شده است. دستگاه‌هاي مرتبط مانند شهرداري، وزارت بهداشت و درمان، وزارت آموزش و پرورش و ... هم در اين شورا حضور دارند. تشكيل اين شورا با هدف هم افزايي است تا بتوانيم از همه فرصت‌ها استفاده كنيم. برگزاري همايش پياده روي سالمندان اقدام بسيار مهمي بود كه د راين راستا شكل گرفت. شعار ما در ورزش همگاني ورزش براي همه اقشار است. براي توسعه آن بايد همه امكانات در كنار هم قرار بگيرد. برپايي چنين گردهمايي‌ها كه ناشي از قرار گرفتن ايده‌ها، ظرفيت‌ها و ... در كنار هم است جاي تشكر و قدرداني دارد.

*اولويت‌هاي وزارت ورزش و جوانان در سال 91 چيست؟

وزارتخانه 14 راهبرد اساسي تعريف كرده است. شتاب بخشيدن به اتمام زيرساخت‌هاي ورزشي در سراسر كشور، توسعه ورزش همگاني، توسعه ورزش قهرماني،‌علمي شدن ورزش، ايجاد پايگاه‌هاي استعداديابي، برگزاري المپيادهاي ورزشي، معنوي سازي و فرهنگي كردن ميادين ورزشي، استفاده از ظرفيت‌هاي جوانان، سازماندهي اقدامات دستگاه‌هاي مختلف براي پر كردن اوقات فراغت جوانان، پايش ظرفيت‌هاي همه دستگاه‌ها و رسيدگي به امور جوانان از جمله مهمترين اقدامات وزارت ورزش و جوانان در سال 91 است.

*تا مهمترين رويداد ورزشي جهان كمتر از چهار ماه ديگر فرصت داريم، اما آن طور كه شايسته است توجه به ورزشكاران المپيكي در دستور كار وزراتخانه قرار نگرفته است.

يكي از راهبردهاي وزارتخانه توجه به ورزش همگاني است. ثقل اتكاي اين مهم و اوج اقدامات ورزش قهرماني حضور در بازي‌هاي المپيك است. ما ستاد ويژه‌اي را براي پشتيباني از قهرمانان المپيك در وزارتخانه تشكيل داديم. تاكنون 41 سهميه كسب كرده‌ايم. وظيفه اين ستاد است كه با حساسيت ويژه اردوهاي ملي پوشان را پيگيري و مسائل حرفه‌اي، قهرماني و ورزشي ورزشكاران المپيكي را دنبال كند.

برخلاف دوره‌هاي گذشته در فاصله چند ماه تا المپيك فضاي خوبي بر ورزش كشور حاكم شده است، بسياري از كارشناسان اعتقاد دارند كه حضور ستاره‌ها در اين دوره از بازي‌ها اميدواركننده است و ايران مي‌تواند تاريخي‌ترين نتيجه را در بازي‌هاي لندن كسب كند.

من هم بسيار خوش بين هستم. در حال حاضر ظرفيت‌هاي بسيار خوبي در كشور داريم. همين كه توانستيم 40 سهميه بگيريم و با تعداد بيشتري ورزشكار در بازي‌هاي المپيك حضور پيدا كنيم اميدبخش است.

*پيش بيني شما از نتايج احتمالي ايران در المپيك چيست؟

المپيك گردهمايي برترين‌هاي ورزشي جهان است و خيلي قابل پيش بيني نيست، نمي‌توان دقيقا گفت كه ايران چه جايگاهي كسب مي‌كند. اما مي‌توانيم بگوييم كه نسبت به دوره‌هاي گذشته حضور ستاره‌هاي ملي پوش و سهميه‌هاي گرفته شده اميدبخش‌تر است. تلاش ورزشكاران، فضاي مسابقات و دعاي مردم در نتايج تاثيرگذار است. ممكن است با كاروان بسيار آماده‌اي به بازي‌ها اعزام شويم. ولي ساير كشورها هم توقف نكردند و احتمال دارد آماده‌تر از ما باشند. وزارتخانه همه ظرفيت‌هاي لازم،امكانات و ضرورت‌هاي حرفه‌اي را براي ورزشكاران آماده كرده است.

*حضور مسوولان و بازديد از اردوها و تمرينات ملي پوشان براي آن ها دلگرم‌كننده است، آيا بنا نداريد از تمرينات ورزشكاران المپيكي ديدن كنيد؟

-بله، حتما از اردوها بازديد خواهم كرد. تعداد ورزشكاران و رشته‌هاي المپيكي كم است. هم خودم و هم معاونانم از باب دلگرمي به اردوهاي آماده‌سازي مي‌رويم ولي كار اصلي با ورزشكار است.

*قرار بود مراسم تقدير از قهرمانان و مدال‌آوران سال‌هاي 89 و 90 دهه سوم اسفند سال گذشته با حضور رييس جمهور برگزار شود. چه زماني اين مراسم برگزار خواهد شد؟

-ما آمادگي كامل داشتيم كه پيش از عيد نوروز اين مراسم را برگزار كنيم. اميدواريم هر چه سريع‌تر اين اتفاق بيفتد.

* شما اخيرا اعلام كرديد كه براي فعاليت كفاشيان در راس فدراسيون فوتبال ازد ولت مجوز گرفته‌ايد، اين مجوز تا چه زماني اعتبار دارد؟

-همه مجوزها مقطعي است ولي مدام تمديد مي‌شوند.

*اعتبار مجوز تا زمان تشكيل مجمع است و يا اين كه كفاشيان تا پايان دوره چهار ساله‌اش مجوز دارد؟

همه بازنشسته‌ها براي فعاليت در پست‌هاي ورزشي مجوز يك ساله مي‌گيرند. در واقع براي فعاليت بازنشسته‌ها مجوز موقتي صادر مي‌شود. مجمع فوتبال هم بايد فكري به حال خودش بكند.

*كارلوس كي‌روش اخيرا گفته كه براي حضور در رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني نياز به 9 مرحله اردوي آماده سازي دارد. فدراسيون فوتبال هم اعلام كرده كه براي اجراي برنامه‌هاي وي به حمايت و بودجه كافي نياز دارد، آيا شما از برنامه‌هاي كي‌روش حمايت مي‌كنيد؟

وقتي به يك جايي مي گوييم فدراسيون و برخي افراد مي‌گوييم رييس فدراسيون يعني بايد قدرت اداره مالي و حرفه‌اي مجموعه‌شان را داشته باشند. مديران بايد جرات داشته باشند و به ميدان بيايند. كساني كه مي‌گويند نمي‌توانيم و چيزي نداريم ضعفشان را نشان مي‌دهند. به همين دليل است كه ما مي خواهيم ضعف‌هاي گذشته برطرف شود. تامين بودجه براي پياده كردن برنامه‌هاي سرمربي تيم ملي وظيفه فدراسيون است. ولي ما حتما كمك مي‌كنيم كه برنامه‌هايشان انجام شود. وزارتخانه از برنامه هاي كي‌روش براي جام جهاني حمايت مي‌كند.


۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...