نسخه چاپی

خروج كنسول و تمام اعضای سفارت رژیم صهیونیستی از مصر


منابع آگاه در فرودگاه بین المللی قاهره از خروج کنسول رژیم صهیونیستی و تمام اعضای سفارت این رژیم در مصر به تل‌آویو خبر دادند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الفجر، مسئولان فرودگاه بین‌المللی قاهره اعلام کردند که "دیوید آیالون"، کنسول رژیم صهیونیستی در قاهره به همراه تمام کارکنان سفارت این رژیم در مصر در یک پرواز به تل‌آویو بازگشتند.

با خروج این افراد هم اکنون سفارت اسرائیل در قاهره خالی از مسئول و کادر اداری است. این اتفاق پس از آن روی داد که سفیر اسرائیل در مصر که به تل آویو سفر کرده، پس از پایان تعطیلات هفتگی به مصر باز نگشت و وزارت خارجه اسرائیل نیز توضیحی درباره دلایل تخلیه سفارت خود در قاهره از مسئولان و کارمندان نداده است.

خروج سفیر و اعضای سفارت رژیم صهیونیستی درحالی از قاهره صورت می‌گیرد که تلاش‌های تل‌آویو برای یافتن مکانی جدید برای احداث سفارتخانه این رژیم و انتقال سفارتخانه قبلی به آن با ناکامی و شکست مواجه شده است. مهمترین مشکل رژیم صهیونیستی در یافتن مکان جدید برای سفارت خود حاضر نشدن مصری‌ها به در اختیار گذاشتن ساختمان‌های خود به این رژیم جهت استفاده برای احداث سفارتخانه جدید است.

همچنین دو هفته پیش این سفارت از مقام‌های مصری خواسته بود، مجوزی برای انتقال اسناد و محتویات سفارت به وسیله دو هواپیمای نظامی اسرائیلی به تل آویو صادر کنند.

پس از آن پارلمان مصر با رای اکثریت اعضای خود بیانیه‌ای تصویب کرد که حامل توصیه‌هایی به دولت بود و پیش‌نویس آن را کمیسیون امور عربی تهیه کرده بود. اخراج سفیر اسرائیل از مصر، فراخواندن سفیر مصر از اسرائیل، متوقف کردن فوری صادرات گاز طبیعی به اسرائیل و بازنگری در تمام معاهده‌های منعقد شده میان مصر و اسرائیل و در راس آنها معاهده تجاری کویز، از جمله این توصیه‌ها بود.

پس از تصرف سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره توسط مردم خشمگین مصری در 10 سپتامبر گذشته در اعتراض به کشته شدن 6 نیروی پلیس مصر به دست نظامیان اسرائیلی در مناطق مرزی، تل‌آویو اعلام کرد که در صدد یافتن مکانی جدید برای سفارت خود در قاهره است.

در تمام طول این مدت کارمندان سفارت رژیم صهیونیستی در قاهره در سفارت آمریکا در قاهره به فعالیت‌های خود ادامه می‌دادند.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...