نسخه چاپی

انتقاد یك سرباز از اوباما به قیمت اخراج از ارتش تمام میشود


يک گروهبان نيروي دريايي امريکا به دليل ارسال اظهارات انتقادآميز عليه اوباما در صفحه فيس‌بوک خود و ديگر وبسايت‌هاي اينترنتي، ممکن از است از ارتش اخراج شود.

به يک شوراي رسيدگي نيروي دريايي امريکا روز پنج شنبه (۱۷ فروردين) گفته شد، گروهبان گري استين، ۲۶ ساله به دليل اين‌که باراک اوباما، رئيس جمهور امريکا را يک ترسو و "دشمن اقتصاد و مذهب" خوانده، متهم شده است.

استين که ۹ سال در جنگ عراق حضور داشت، خواستار شکست اوباما در انتخابات رياست جمهوري ماه نوامبر شده و يک وب‌سايت را به نام نيروهاي مسلح تي پارتي، هم‌سو با جنبش محافظه‌کار تي پارتي، تاسيس کرد.

وي از طريق اين وبسايت برچسب‌هايي را که روي آن‌ها "نوباما ۲۰۱۲" نوشته شده است، فروخت.

شوراي سه نفره مذکور، در جريان يک رسيدگي تمام روزه در اردوگاه پندلتون، يک پايگاه نظامي در جنوب کاليفرنيا، ضمن اعلام تصميم خود، خواستار ترخيص وي به دليل اقدام غيرمطلوب از ارتش شد.

وکلاي نيروي دريايي ارتش امريکا خواستار اخراج استين به دليل اظهارات وي عليه اوباما، که فرمانده و رئيس نيروهاي مسلح امريکا است، شدند.

با وجود اين، وکلاي اين گروهبان نيروي دريايي امريکا از وي دفاع کرده و گفتند که استين اين اظهارات را در زمان خارج از خدمت بيان کرده و بنابراين تحت حمايت آزادي بيان که در قانون اساسي تضمين شده است، قرار مي‌گيرد.

آن‌ها هم‌چنين گفتند که جلوگيري از مشارکت نيروهاي دريايي در مباحث سياسي، اين نيروها را به شهروندان درجه دو تبديل مي‌کند.

فرماندهي کل، تصميم نهايي را در مورد اخراج استين خواهد گرفت. دوران خدمت اين سرباز در ماه جولاي به پايان خواهد رسيد.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...