نسخه چاپی

برآورد باهنر از گزارش عملكرد احمدی​نژاد/ ماموریتی برای برقراری تعامل با دولت یازدهم ندارم

محمدرضا باهنر می​گوید ماموریتی از طرف مجلس برای تعامل با دولت ندارم.

به گزارش نما به نقل از خبرآنلاین، نشست خبری محمدرضا باهنر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی صبح امروز برگزار شد. باهنر در این نشست خبری درباره تعامل دولت یازدهم و مجلس گفت: درباره مسئله ارتباط بین مجلس و دولت قاعدتا ارتباط قانونی از زمان تحلیف رئیس جمهور منتخب آغاز می شود و اولین اقدام ایشان هم معرفی اعضای کابینه است.

وی ادامه داد: پیش از آن مسائل مختلفی نیاز به رایزنی دارد که یکی درباره مسائل پیش روی است. آقای روحانی مواضعی دارند و در پیش رو هم برنامه های ضروری داریم که برخی کوتاه مدت است و باید اتفاق بیفتد و برخی هم نیاز به گذشت زمان دارد.

باهنر افزود: قبل از تحلیف که روز 13 مرداد برگزار خواهد شد، همه حرف ها غیر رسمی است و ارتباطات غیر رسمی است و تعریف روشنی ندارد. البته آقای روحانی دکتر نوبخت را به عنوان رابط دولت و مجلس معرفی کردند و ایشان سابقه طولانی دارند. اما از طرف مجلس کسی برای این ارتباط مشخص نشده است و اعلام می کنم که هیچ ماموریت ویژه ای از طرف مجلس ندارم.

وی با بیان این که ارتباطات غیر رسمی و تعاملی کمیسیون ها و فراکسیون ها با رئیس جمهور منتخب برقرار است گفت: برای رایزنی رسمی، رئیس جمهور باید این موضوع را از مجلس بخواهد و مجلس هم طبق فرایند قانونی آن را بررسی کند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درباره گزارش عملکرد دولت تاکید کرد: عادلانه ترین صحبت را رهبری در این زمینه فرمودند که دولت آینده نباید نقاط ضعف دولت فعلی را داشته باشد. دولت هایی که می روند انبوهی از خدمات را دارند و طبیعی است که نقاط ضعفی هم داشته باشد. این خیلی معمولی است که هر دولت باید گزارش عملکرد خود را سمع مردم و مسئولان برساند و ممکن است این گزارش​ها قابل نقد باشد.

وی ادامه داد: آمارهای آقای احمدی نژاد خوب و کارهای عمرانی دولتشان بسیار خوب و در توسعه زیربناها موثر بود. البته ممکن است ایرادهایی هم داشته باشد که در فرصت مناسب باید مورد بررسی قرار بگیرد.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: گزارش آقای احمدی نژاد در آخرین برنامه تلویزیونی​اشان گزارش خوبی بود.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...