نسخه چاپی

سفر صالحی به تونس در آینده نزدیك

عکس خبري -سفر صالحي به تونس در آينده نزديک


معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه از سفر قریب‌الوقوع وزیر خارجه ایران به تونس خبر داد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری پنجشنبه شب در خصوص تحولات تونس گفت: روابط ما با تونس هم اکنون در عالی‌ترین سطح برقرار است. در سطح بازیگران جدید در صحنه سیاسی این کشور، رهبران سیاسی و حکومت جدید تونس این روابط برقرار شده است.

وی افزود: سفیر جدید ایران از بدو پیروزی انقلاب تونس وارد این کشور شد و پس از آنکه دولت انتقالی توانست بر اوضاع سامانی دهد، سفیر کشورمان جبلی جزو اولین گروه از سفرایی بود که آگرمان خود را تسلیم کرد.

وی ادامه داد‌: چند ماه قبل از آن نیز تونس سفیر جدید خود را به تهران اعزام کرد.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان به تونس گفت: قرار است در آینده نزدیک یا در هفته‌های آتی این سفر انجام بگیرد.

امیرعبداللهیان روابط 2 کشور را مبتنی بر درک متقابل، روابط مناسب و متناسب با انتظارات 2 طرف خواند و یادآور شد: مشکل خاصی وجود ندارد و گام‌های جدی در خصوص تبادلات تجاری و بازرگانی بین 2 کشور وجود دارد.

وی ادامه داد: در این مدت نمایشگاه‌های مختلفی از سوی ایران برگزار شد و هیئت‌های مختلفی بین 2 کشور تردد داشته‌اند.

معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه در پاسخ به اینکه چرا از تونس در عالی‌ترین سطوح کمتر به ایران سفر شده، یادآور شد: باید واقع‌بینانه در داخل تونس و مسائلی که دولتمردان این کشور برای ساماندهی اوضاع با آن روبرو هستند این موضوع را جستجو کرد ،اما در آینده نزدیک شاهد رفت و آمدها در سطح بالا خواهیم بود.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...