نسخه چاپی

امضاء تفاهم نامه سه جانبه اعزام نیروی كار به خارج از كشور

در راستای توسعه صادرات نیروی كار، با همكاری سازمان توسعه تجارت ایران ، وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعی و انجمن صنفی كارفرمایی دفاتر مشاوره شغلی و كاریابی های بین المللی ایران، تفاهم نامه سه جانبه ی روز سه شنبه مورخ 18 تیرماه در محل سازمان توسعه تجارت ایران امضاء خواهد شد.

به گزارش نما، محمد مهدی نهاوندی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به رسالت و جایگاه ويژه سازمان توسعه تجارت ایران در برقراری ارتباط نزدیک بین جمهوری اسلامی ایران با سایر کشورها گفت: با توجه به همراهی پرتوان بخش خصوصی در اجرایی نمودن توافقات بین المللی و گشوده شدن فصل مشترکی در همکاریهای فی مابین به منظور حضور هر چه بیشتر فارغ التحصیلان و نیروهای فنی و متخصص ایرانی در بازار کار جهانی ، صدور خدمات فنی، مهندسی و پزشکی و جذب درآمدهای ارزی ایرانیان خارج از کشور تفاهم نامه سه جانبه ی با رویکرد استفاده از توانایی های بین المللی این سازمان و کسب فرصتهای شغلی مناسب در خارج از کشور امضاء خواهد شد.

وی در ادامه اعزام نیروی کار به خارج از کشور را یکی از مصادیق صادرات خدمات ذکر نموده و توسعه این حوزه از صادرات غیرنفتی کشور را مستلزم همکاری های نزدیک تر نهادهای دولتی مسئول و تشکل های فعال بخش خصوصی دانست.

نهاوندی همچنین ضمن اشاره به بهره مندی کشور از مزیت نیروی انسانی تحصیلکرده و با تجربه افزود: با انعقاد تفاهم نامه مذکور انتظار می رود شاهد حضور پررنگ تر نیروی کار مازاد کشور در بازارهای بین المللی باشیم.

معاون کمک های تجاری سازمان توسعه تجارت از مهمترین اهداف این تفاهم نامه به تقویت و تعمیق ارتباط موثر، فعال درون بخشی و برون بخشی در راستای توسعه اشتغال در خارج از کشور ، حضور بیشتر در بازار کار جهانی ، طراحی و اجرای طرح های پژوهشی مرتبط با اشتغال در خارج از کشور اشاره داشت.

۱۳۹۲/۴/۱۷

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...