نسخه چاپی

اختراع دستگاه چاپ روی دیوار در ایران

اباذر خواجه انصاری نماینده مخترعان چالوس و نوشهر به نمایشگاه جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان می‌رود.

به گزارش نما به نقل از فارس، اباذر خواجه انصاری نماینده مخترعان چالوس و نوشهر با اختراع دستگاه چاپ روی دیوار به شماره ثبت 50965 به مسابقات جهانی اختراعات نورنبرگ آلمان که سال گذشته با حضور 39 کشور قدرتمند جهان برگزار شد، دعوت شده است.

جوان مخترع چالوسی دانشجوی رشته علوم کامپیوتر دانشگاه پیام نور نوشهر است.

وی با بیان اینکه برای اختراع این دستگاه 10 ماه زمان صرف شد، گفت: یک ماه برای تحقیق و 9 ماه برای ساخت دستگاه بوده و تا به امروز که این دستگاه در مسابقات مختلف مقام کسب کرده است هیچ مسئولی حمایت مالی خاصی از من نکرده است در صورتی‌که این دستگاه دارای کارایی بالای امنیت و سرعت بالاتری در کار است.

خواجه انصاری افزود: غیر این دستگاه چاپ روی دیوار، دو طرح دیگر هم در دست دارم که مراحل تحقیق آنها هم تمام شده که به امید خدا بتوانم آنها را هم به ثبت برسانم.

وی افزود: این اختراع در جشنواره مخترع برتر در جشنواره ایده برتر دانشجویان پیام نور مازندران، منتخب استانی جشنواره خوارزمی، جشنواره کشوری پرفسور حسابی، رتبه دوم کشوری جشنواره اختراعات نیشابور، مخترع برتر جشنواره مخترعان و مبتکران بسیجی مازندران شرکت داشته که توانسته در تمام آنها موفق به کسب مقام شود.

انصاری اضافه کرد: جوانان چالوس و نوشهر و غرب استان از ظرفیت بالای هوشی برخوردار هستند ولی نیاز به حمایت مسئولان دارند تا پیشرفت کنند و بتوانند حرفی برای گفتن داشته باشند و بر این اساس تلاش می‌کنم از بنیاد نخبگان کشور امتیاز موسسه دانش‌بنیان غرب استان را کسب کنم و در این صورت با حمایت فرماندار و مسئولان ادارات می‌توانیم هر ماه یک اختراع به ثبت برسانیم و هر سال چندین نفر را به نمایندگی از غرب مازندران به مسابقات کشوری اعزام کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه تمام جوانان و مخترعان تعصب به کشور و میهن خود دارند سعی در بالابردن کشور و شهر خود در جهان دارم و این کار منوط به حمایت از طرف مسئولان از جمله استاندار، فرماندار، شورای شهر و مسولان ادارات هر منطقه است تا اینکه از ذوق و سلیقه آنها در کشورهای اروپایی استفاده شود و از حمایت آنها برخوردار شوند.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...