نسخه چاپی

هشدار شدید به مصرف كنندگان لنزهای چشمی

بسیاری از فروشگاه‌های عرضه كننده اقلام آرایشی و زیبایی اقدام به فروش لنزهای تماسی می‌كنند كه تخلف و قابل پیگیری است.

به گزارش سرّنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سید رفیع حسینی ضمن هشدار درباره استفاده از لنزهای چشمی غیراستاندارد گفت: هر نوع لنز زیبایی یا درمانی، باید تحت نظارت پزشک یا اپتومتریست استفاده و از مراکز مجاز خریداری شود.

وی تاکید کرد: هر نوع لنزی شامل زیبایی یا طبی باید تحت نظر چشم پزشک یا اپتومتریست استفاده شود.

این متخصص اپتومتری با اشاره به این که هر لنزی دارای یک سری مشخصات فنی است، تصریح کرد: لنزهای تماسی به علت حساسیت بالایی که چشم دارد باید از کیفیت قابل قبولی برخوردار بوده و استانداردهای موجود را دارا باشند. قطعا لنزهایی که کیفیت بهتری دارند، با موادی ساخته شده‌اند که آسیبی به چشم نرسانند.

حسینی افزود: با وجود هشدارها، برخی از روی ناآگاهی به خرید لنزهای چشمی از مراکز غیرمجاز اقدام می‌کنند که می‌تواند عوارض بازگشت ناپذیری به همراه داشته باشد.

زیرا آلودگی‌های موجود قادرند در کوتاهترین زمان ممکن سطح چشم را از بین برده و سبب نابینایی شوند.

وی درباره لنزهای مدت دار نیز گفت: لنزهای تماسی به انواع روزانه، ماهیانه و سالانه تقسیم بندی می شوند.

حسینی ادامه داد: امروز دنیا به سمت استفاده از لنزهای روزانه در حرکت است، زیرا احتمال انتقال آلودگی از این طریق بسیار کاهش می یابد، اما این اتفاق هنوز در ایران رخ نداده است و علت آن گرانی قیمت لنز است و خرید لنز روزانه برای افراد به صرفه نیست. البته باید در نظر داشت رعایت اصول بهداشتی در صورت استفاده از هر کدام از این لنزها به طور کامل رعایت شود.

۱۳۹۲/۴/۱۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...