نسخه چاپی

سروری: استیضاح به هیات‌حل اختلاف نمی‌رود

عکس خبري -سروري: استيضاح به هيات‌حل اختلاف نمي‌رود

نماینده تهران با بیان اینكه طرح موضوع استیضاح وزیر كار عملا در هیات حل اختلاف منتفی است، گفت: تلاش ما برگزاری جلساتی با وزیر كار و مرتضوی است در صورتی كه نتیجه این جلسات بركناری مرتضوی باشد اصراری بر استیضاح نیست.

به گزارش نما، پرویز سروری در گفتگو با مهر، با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر طرح موضوع استیضاح وزیر کار به دلیل انتصاب مرتضوی در هیات حل اختلاف، گفت: در این باره صحبت های شد و برخی نمایندگان نظرشان این بود که چنین مسیری هم برای پیگیری موضوع وجود دارد.

وی ادامه داد: اما آقای لاریجانی در اظهار نظری گفتند که این موضوع ربطی به هیات حل اختلاف ندارد، بنابراین فکر می کنم عملا بحث مطرح شدن این موضوع در هیئت حل اختلاف منتفی است.

رئیس کمیته امنیت داخلی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش ما این است که جلساتی با وزیر کار و مرتضوی داشته باشیم اگر در این جلسات به توافق برسیم و آنها قانع شوند که خودشان این موضوع را با برکناری مرتضوی حل کنند ما اصراری بر انجام استیضاح نداریم در غیر این صورت چاره ای جز استیضاح وزیر نیست.

سروری گفت: ظرف امروز و فردا جلسه با وزیر کار و مرتضوی برگزار خواهد شد.

به گزارش مهر، پس از انتصاب سعید مرتضوی به ریاست سازمان تامین اجتماعی جمعی از نمایندگان مجلس نسبت به این انتصاب انتقاد کردند و دلیل آن را عدم تجربه و تخصص مرتضوی در سازمان تامین اجتماعی و همچنین پرونده مفتوح وی در قوه قضائیه عنوان کردند. معترضان به این انتصاب اعلام کردند در صورتی که وزیر از تصمیم خود منصرف نشود وی را استیضاح خواهند کرد.

سرانجام طرح استیضاح وزیر کار با 20 امضاء روز چهارشنبه 16 فروردین ماه در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد.

پس از اعلام وصول اعلام شد رئیس جمهور در نامه ای به آیت الله هاشمی شاهرودی رئیس شورای حل اختلاف و تنظیم روابط قوا، خواستار بررسی موضوع استیضاح وزیر کار در این هیات شده است.

علی لاریجانی نیز روز پنج شنبه طی اظهار نظری اعلام کرد استیضاح وزیر کار از مواردی نیست که هیات حل اختلاف بخواهد در این زمینه وارد عمل شود، البته هر کسی می‌تواند در این زمینه وارد عمل شود تا با قانع کردن نمایندگان استیضاح کننده این موضوع را با گفتگو حل کنند.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...