نسخه چاپی

شركت‌های فروشگاهی كویت كالاهای ایرانی را تحریم كردند

گروهی از شركت های فروشگاهی كویت با متهم كردن ایران به دخالت در تحولات سوریه كالاهای ایرانی را از فروشگاه های خود جمع آوری كردند.

به گزارش نما، تعدادی از شرکت های تعاونی کویتی با متهم کردن ایران به دخالت در تحولات سوریه، کالاهای ایرانی را از فروشگاه های خود جمع آوری کردند.
بر اساس این گزارش از بین ۵۵ شرکت تعاونی مصرف فعال در کویت، تنها ۱۱ شرکت در تحریم کالاهای ایرانی شرکت کرده اند. ۹ شرکت از این ۱۱ شرکت اعلام کرده اند که اقدام آنها پاسخی به مداخله ایران در جنگ داخلی سوریه است.
شرکت های تعاونی مصرف در کویت، بازار خرده فروشی در این کشور را در اختیار خود دارند و بخش عمده ای از مواد غذایی و لوازم منزل را به قیمت پایین به مشتریان عرضه می کنند. مدیریت این شرکت ها تحت حمایت وزارت کار و امور اجتماعی کویت قرار دارد.
عبدالعزیز السمهان، رئیس اتحادیه شرکت های تعاونی کویت مدعی شد شرکت های تعاونی الزامی برای مشارکت در این حرکت اعتراضی ندارند و این اقدام از سوی گروهی از مصرف کنندگان پیشنهاد شده است.
وی افزود: «برخی از مدیران شرکت ها به درخواست های مردم پاسخ گفته اند و در این راستا، کالاهای ایرانی را از فروشگاه های خود جمع آوری کرده اند... اما این تصمیم لزوما از سوی همه شرکت های تعاونی اتخاذ نشده است، زیرا اتخاذ چنین تصمیماتی به خواست مصرف کنندگان وابسته است.»
الرقا، رئیس شرکت تعاونی فهد الاتاب که از جمله شرکت های تحریم کننده ایران است گفت، شرکت ما از اولین شرکت هایی بود که در پاسخ به درخواست دو تن از سهامداران و درخواست های عمومی به این حرکت پیوست.
وی افزود، هدف از این تحریم، فشار بر دولت ایران برای تجدید نظر در موضع خود در قبال تحولات سوریه و دست برداشتن جمهوری اسلامی ایران از حمایت از دولت سوریه است.

به گزارش تسنیم،‌ در حالی این اقدام به بهانه مداخله ایران در امور سوریه انجام شده است که دولت بشار اسد همچنان به عنوان دولت رسمی و قانونی این کشور شناخته می شود و کشورهای عربی به همراه کشورهای غربی با زیرپاگذاشتن قوانین بین المللی میلیاردها دلار کمک مالی و نظامی در اختیار گروه های تروریستی فعال در این کشور از جمله گروه های مرتبط با القاعده قرار داده اند.

۱۳۹۲/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...