نسخه چاپی

آوايي:

صلح و سازش به عنوان فرهنگ دعاوی نهادینه شود

رئیس كل دادگستری استان تهران با اشاره به تازه تاسیس، مفید و موثر و كم هزینه بودن شوراهای حل اختلاف گفت: صلح و سازش به عنوان فرهنگ در دعاوی نهادینه شود.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران،"عليرضا آوايي" در مراسم تقدير از قضات نمونه شوراهاي حل اختلاف كشور افزود: لازم است از معاونت محترم قوه قضاييه در ساماندهي، تقويت، ارتقاي كيفي و پيگيري بحث اعتبارات و توجه جدي به موضوع نظارت شوراها و همچنين برگزاري اين مراسم قدرداني كنيم و اميدواريم اين نهاد به حيات پربركتش ادامه دهد.

وي خطاب به قضات نمونه شوراهاي حل اختلاف گفت: حفظ عنوان قاضي نمونه و استمرار آن كار سختي است كه در پيش روي شما عزيزان است.

رئيس كل دادگستري استان تهران با اشاره به سختي كار در محاكم دغدغه حقوق مردم داشتن را لازمه كار قضاوت دانست و اضافه كرد: در انجام وظايف نبايد پرادعا بود و بايد با روحيه بدهكاري به مردم، نظام و دين خدمت كرد و لازم است حقوق و مشكلات مردم به رسميت شناخته شود.

آوايي با تاكيد بر اين نكته كه قضات با سرنوشت سازترين لحظات زندگي مردم روبرو هستند گفت: حسن خلق، تواضع، تحمل بالا و ادب از شاخصه‌هاي يك قاضي برتر است و نبايد غرور باعث شود كه شأني براي خود قائل شده و آن را احياناً به رخ ديگران بكشند.

رئيس كل دادگستري استان تهران رعايت شئونات شغلي و حرفه‌اي را از نكات برجسته قضات دانست و خاطرنشان كرد: در ارتباطات و معاشرت حفظ شئونات حرفه‌اي لازمه كار است و همچنين داشتن انصاف خاصه كار قاضي است و بايد قاضي به گونه اي عمل كند كه مردم از گرفتاري پيش آمده رها شوند و مشكل مردم مشكل خود او تلقي شود و خدا و رحم و مروت را در كار خود در نظر داشته باشد.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...