نسخه چاپی

دبير سياسي "تهران امروز" :

بزرگترین كمك رسانه‌ها به دولت نقد عادلانه است

دبیر سرویس سیاسی روزنامه تهران امروز با اشاره به ضرورت نقد پذیری دولت گفت: بزرگترین كمك یك رسانه به دولت نقد سیاست‌های آن دولت است.

به گزارش نما، احسان تقدسی دبیر سیاسی روزنامه تهران‌امروز در گفت‌و‌گو با تسنیم، با اشاره به حضور پر‌شور مردم ،خلق حماسه عظیم سیاسی در انتخابات ۹۲ را اوج صحنه‌ نا‌امیدی دشمنان انقلاب خواند و اظهارداشت: انتخابات ۹۲ یک حماسه سیاسی بود و حضور مردم، دلیل اصلی این حماسه‌ است. این انتخابات‌ در تاریخ به یادگار ماند تا ثابت شود مردم ایران همیشه به پای انقلاب ایستاده‌اند.همان طور که رهبر انقلاب فرمودند، ما انتظار مشارکت داشتیم، ولی میزان مشارکت به حدی بود که دشمنان ما را ناامید کرد .

وی درباره نقش رسانه‌ها در میزان مشارکت مردم در این انتخابات نیز گفت : رسانه‌ها توانستند با اطلاع‌رسانی سریع و به موقع نقش بزرگی در تهییج و تحریک مردم و تبیین نظرات و دیدگاه‌های نامزد‌ها داشته باشند.

"این اتفاق در رسانه‌های اصولگرا بدون در نظر گرفتن دیدگاهها و سلایق نامزدها با عزم بیشتری اتفاق افتاد.فارغ از این که نامزدی در جریان اصول گرا باشد یا نباشد دیدگهایش مورد بررسی بوده و در رسانه اصول گرا مورد پوشش قرار می گرفت این عمل در نهایت منجر به این شد که حماسه ۲۴ خرداد شکل بگیرد."

دبیر سیاسی روزنامه تهران امروز با یادآوری فتنه ۸۸ و ادعای تقلب از جانب فتنه‌گران گفت : سال ۸۸ ظلم بزرگی بود که در حق انقلاب اسلامی صورت گرفت. انتخابات در سال ۹۲ و نتیجه آن اثبات کرد که جمهوری اسلامی قادر به جا به‌جایی حتی ۲۵۰ هزار رای به نفع کاندیدای خاصی نیست. این رویداد خط بطلانی بود بر توهم تقلب در سال ۸۸. رسانه‌های بیگانه تلاش بسیاری کردند که نظام را دارای انتخاباتی مهندسی شده نشان دهند. در همین انتخابات نیز سعی کردند که نشان دهند نظام به کاندیدای خاصی نظر دارد، اما اتفاقی افتاد که اصلا این مسئله را نشان نمی‌داد و کاندیدایی رای آورد که با نظرات کاندیداهای اصول‌گرا نزدیکی زیادی نداشت .

تقدسی نقد را بزرگترین کمک یک رسانه به دولت خواند و افزود: بزرگترین کمک یک رسانه به دولت نقد سیاست‌های آن دولت است. دولت باید با ایجاد فضای مناسب پذیرای نقد باشد.

وی در ادامه افزود: امیدواریم که دولت آینده با بها دادن به نقد و فراهم کردن فضای مناسب کمک بزرگی هم به خودش و هم به فضای مطبوعاتی کشور بکند.

دبیر سیاسی روزنامه تهران امروز در مورد تفاوت نقد و تخریب نیز گفت: اصطلاحی است که می گویند اگر درها را بگشاییم مگس هم وارد می شود، دولت اگر فرهنگ نقد را گسترش دهد، گاها تخریب هم رخ خواهد داد. در اینجا دولت باید با صبر و البته فرهنگ سازی، آن تخریب ها را هم به نقد سازنده تبدیل کند.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...