نسخه چاپی

واكنش تهیه‌كننده «كلاه قرمزی» به سوءاستفاده شبكه‌های خارجی از «فامیل دور»

عکس خبري -واکنش تهيه‌کننده «کلاه قرمزي» به سوءاستفاده شبکه‌هاي خارجي از «فاميل دور»

حمید مدرسی با اشاره به سوءاستفاده شبكه‌های خارجی از «فامیل دور» گفت: با توجه به تولیدات جدید این مجموعه در رسانه ملی و سینما، از طریق قوانین بین‌المللی حقوق این عروسك‌ها را پیگیری خواهم كرد.

به گزارش نما، «حمید مدرسی» تهیه کننده مجموعه «کلاه قرمزی»در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو و تلویزیون فارس درباره سوء استفاده شبکه‌های ماهواره‌ای از عروسک‌های این مجموعه گفت: متاسفانه شاهد استفاده از نام و چهره و شخصیت عروسک «فامیل دور» در برنامه سیاسی شبکه «من و تو» بودم.

وی در ادامه توضیح داد: این مجموعه مورد توجه گسترده مخاطبین قرار گرفت و یکبار دیگر تجربه تلخ سالهای گذشته در خصوص سوءاستفاده شبکه‌های خارجی از عروسک‌های این مجموعه تکرار شد.سال‌های گذشته شخصیت «جیگر» از مجموعه کلاه قرمزی چند ماهی تیتر خبر شبکه‌های ماهوار‌ه‌ای از قبیل BBC و... شد. همچنین در فضای مجازی با تیتر «جیگر ممنوع الکار می باشد» به این مطلب دامن زدند . اما با درایت مدیران ارشد سازمان صدا و سیما این موضوع تکذیب شد .


وی در ادامه گفت: با توجه به طرفداران میلیونی این شخصیت و دور نگه داشتن کامل سازندگان اثر از حواشی سیاسی ، سوء‌استفاده‌هایی از این نظر قابل تحمل نیست و ضرر و زیان‌های بسیاری را برای این مجموعه و سازندگان آن باعث می‌شود. محبوبیت این عروسک‌ها در میان بچه‌ها و خانواده‌ها و خلق آنها برای ایجاد شادی و نشاط بوده که از این رو در رابطه با آموزش و ماندگاری تکه کلام ها در میان مردم جایگاه خاصی پیدا نموده است.

مدرسی درباره اقدام قانونی علیه سوء استفاده‌های شبکه‌های ماهواره‌ای و فضای مجازی از این شخصیت ها گفت: با توجه به تولیدات جدید این مجموعه در رسانه ملی و سینما از طریق قوانین بین المللی در خصوص حقوق این عروسک ها پیگیری خواهم نمود.

بنابراین گزارش، برنامه تلویزیونی «کلاه قرمزی» یکی از پر‌بیننده‌ترین برنامه‌های رسانه ملی است که پخش آن از اوایل دهه 70 از سیمای جمهوری اسلامی ایران آغاز شد. در ابتدا کلاه قرمزی و پسرخاله شخصیت‌های اصلی این مجموعه بودند و به تدریج شخصیت‌های دیگری چون پسر عمه‌زا، فامیل‌دور، گیگیلی، ببعی، همساده، دختر عمه‌زا و ... هم به جمع عروسک‌های این مجموعه اضافه شدند.

تاکنون 3 فیلم سینمایی با حضور کلاه قرمزی و برخی از عروسک‌های همراهش روی پرده رفته که هر سه با استقبال مواجه شده‌اند.

آخرین فیلم از این مجموعه با عنوان «کلاه قرمزی و بچه ننه» سال گذشته توانست به یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های سال تبدیل شود و یکی از عوامل آشتی مردم با سینما شد.

۱۳۹۲/۴/۱۸

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...