نسخه چاپی

تثبیت اشتغال ۲.۵ میلیون نفر در ۱۳۰ رشته مرتبط با مسكن مهر

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اعطای زمین رایگان و تسهیلات قرض‌الحسنه دولت برای ساخت مسكن مهر گفت: در زمانی كه تحریم‌های اقتصادی به حداكثر خود رسید با ساخت و ساز گسترده مسكن مهر توانستیم ضمن تثبیت اشتغال ۲.۵ میلیون نفر در ۱۳۰ رشته مرتبط با ساختمان موتور محركه اقتصاد كشور را به حركت درآوریم.

به گزارش نما، علي نيكزاد امروز سه شنبه در جشن مقاوم سازي منازل روستايي همزمان با سراسر كشور در روستاي زلزله زده شيرينک شهرستان بردسير استان كرمان، اقدام دولت در مسكن مهر و مقاوم سازي روستايي را بازگشت به گفتمان امام راحل دانست و گفت: اقدام دولت نهم و دهم در خانه دار كردن مردم از جمله اقدامات انقلابي دولت بود.

وزير راه و شهرسازي بيان كرد: اعطاي زمين رايگان و تسهيلات قرض‌الحسنه از جمله اقدامات دولت است كه در زماني كه تحريم‌هاي اقتصادي به حداگثر خود رسيد با ساخت و ساز گسترده مسكن توانستيم ضمن تثبيت اشتغال ۲.۵ ميليون نفر در ۱۳۰ رشته مرتبط با ساختمان موتور محركه اقتصاد كشور را به حركت درآوريم.

نيكزاد همچنين با اشاره به زلزله ۶.۵ ريشتري در ريگان كرمان اظهار داشت: زلزله ريگان هرچند از لحاظ شدت با زلزله بم تفاوت چنداني نداشت اما به دليل مقاوم سازي روستايي خسارت چنداني نداشت كه مقاوم سازي واحدهاي مسكوني روستايي را يادآور مي‌كند.

وي افزود: در زلزله آذربايجان در روستايي كه مقام معظم رهبري حضور يافتند در فاصله ۵۰ متري خانه‌اي تخريب و خانه‌ ديگري كه مقاوم سازي شده بود، تخريب نشده بود.

نيكزاد ادامه داد: در سال ۷۴ قرار شد سالانه ۲۰۰ هزار واحد مسكوني در روستاها مقاوم سازي شود كه به فضل خداوند در طول هشت سال دولت نهم و دهم دو ميليون و ۱۲۰ هزار واحد مسكوني در روستاها شروع شد كه امروز يك ميليون و ۶۰۰ هزارمين واحد تحويل داده شده است.

وي در ادامه با مقايسه عملكرد دولت هاي نهم و دهم با دولت قبل ادامه داد: در هشت سال قبل از دولت نهم فقط ۱۲۷ هزار واحد روستايي ساخته شده امروز كار اتمام يک ميليون و ۶۰۰ هزار واحد روستايي در روستاهاي كشور به پايان رسيده كه بايد از زحمات همگان تقدير كرد.

۱۳۹۲/۴/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...