نسخه چاپی

تاثیر انتخابات اخیر درمذاكرات هسته‌ای چه بود؟

عکس خبري -تاثير انتخابات اخير درمذاکرات هسته‌اي چه بود؟

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات مجلس نهم نگذاشتند این سخن رهبری كه فرموده بودند «حضور مردم در این انتخابات دشمن شكن خواهد بود» بر زمین بیافتد.انتخابات مجلس نهم باعث شد ما در مذاكرات هسته‌ای با قدرت وارد شویم.

به گزارش نمابه نقل از فارس از خرمشهر، غلامعلی حداد عادل در همایش میثاق منتخبان مجلس نهم با آرمان‌های امام، شهدا و مقام معظم رهبری در محل یادمان مشهد شهدای شلمچه اظهار کرد: امروز در مشهد شهدای شلمچه آمده‌ایم تا مجلس را با نام و یاد شهدای گلگون‌کفن آغاز کنیم.

وی افزود: امروز آمده‌ایم تا با امام شهیدان و مقام معظم رهبری پیمان ببندیم که نمایندگان شایسته‌ای برای ملت شریف ایران اسلامی باشیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه با تأکید بر نقش مردم در انتخاب نمایندگان مورد نظر خود، خاطرنشان کرد: در فاصله زمانی 70 سال از دوران مشروطیت تا انقلاب اسلامی بجز یکی دو مورد مابقی هیچ‌گاه نمایندگان مجلس نمایندگان واقعی مردم نبودند.

وی تصریح کرد: در دوران قبل از انقلاب یک بار فردی در کاشان با رأی مردم به مجلس راه یافت اما حکومت رضا شاه حاضر نشد حتی این یک نفر را تحمل کند و بعد از گذشت یک ماه از شروع مجلس، کل مجلس منحل اعلام شد.

حداد عادل با اشاره به راهیابی تنها 24 نفر از نمایندگان مجلس هشتم و عدم رأی دادن مردم به اکثر نمایندگان قبلی خود گفت: مجلس نهم حقیقتاً شگفتی ساز شده است چرا که در این مجلس شاهد حضور چهره‌های جدیدی هستیم که به خواست مردم وارد مجلس شده‌اند.

وی افزود: خیلی از نمایندگان فعلی با خیال راحت از پیروزی خود در انتخابات حرف می‌زدند اما مردم بدون توجه به این موضوع رأی واقعی خود را دادند و نتیجه آن هم اکنون در پیشگاه همگان قرار دارد و این حقیقتاً یک نعمت الهی است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت: حضور چهره‌های جدید نشان از سالم بودن انتخابات و تحقق واقعی خواسته مردم است.

وی در ادامه با اشاره به هدف از حضور منتخبان مردم مشهد شهدای شلمچه اظهار کرد: قبل از شروع رسمی مجلس نهم به شلمچه آمده‌ایم تا به شهدا بگوییم که شما از هستی خود گذشتید تا ما نمایندگان به برکت جانفشانی شما وارد مجلس شویم تا از حقوق این ملت شریف و بیدار دفاع کنیم.

وی افزود: ما آمده‌ایم تا به شما شهدای عزیز بگوییم که ما به فکر منافع شخصی نخواهیم بود و در صیانت از خون شما کوتاهی نخواهیم کرد.

حداد عادل در ادامه با اشاره به اینکه انتخابات مجلس نهم پیام‌های زیادی داشت گفت: برخی‌ از مدت‌ها قبل تهمت تقلب را به نظام مقدس جمهوری اسلامی زدند اما مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه علناً گفتند که این نظام اهل تقلب نیست.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی افراد مدعی خط امامی بودن، تهمت تقلب را بدون هیچ مدرک و سندی به نظام زدند.

وی گفت: من به عنوان عضو کمیته شش نفره پیگیری موضوع انتخابات ریاست جمهوری به اتفاق دیگر افراد عضو این کمیته با بررسی همه جانبه به هیچ نتیجه‌ای مبنی بر بروز تقلب و تخلف نرسیدیم و هیچ مدرک و سندی نیز ارائه نشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس هشتم افزود: استکبار جهانی با استفاده از این تهمت تقلب، سعی کرد شکوه حضور تاریخی مردم را در این انتخابات محو کند.

وی ادامه داد: آنها ادعا داشتند که مردم در انتخابات بعدی شرکت نخواهند کرد و نظام تضعیف خواهد شد.

حداد عادل خاطرنشان کرد: در همین انتخابات عده‌ای علناً گفتن نه کاندیدا معرفی می‌کنیم و نه لیستی ارائه خواهیم داد ،این در واقع تحریم انتخابات بود.

وی افزود: آنها اینجوری وانمود کردند که با حاضر نشدن خود مردم به پای صندوق‌های رأی نخواهند آمد اما بصیرت مردم آنان را در رسیدن به این آرزوها ناکام گذاشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: مردم با حضور آگاهانه خود در انتخابات مجلس نهم نگذاشتند این سخن رهبری که فرموده بودند «حضور مردم در این انتخابات دشمن شکن خواهد بود» بر زمین بیافتد.

وی ادامه داد: در واقع مجلس نهم وزن کشی برای خیلی‌ها بود.

وی با اشاره به تلاش برخی افراد برای اختلاف‌افکنی بین گروه‌های جریان اصول‌گرا گفت: برخی افراد ادعاهای گزافی داشتند به طوری وانمود می‌کردند اگر آنها در سر لییست هر جبهه‌ای قرار بگیرند آن لیست بیشترین آرا از آن خود خواهد کرد اما در عمل نتوانستند حتی 10 نفر را هم وارد مجلس کنند.

حداد عادل در ادامه خاطرنشان کرد: انتخابات مجلس نهم باعث شد ما در مذاکرات هسته‌ای با قدرت وارد شویم.

وی در پایان بر لزوم مصون ماندن نمایندگان از آفت‌های موجود پیرامون کار نمایندگی تأکید کرد و افزود: نمایندگان مجلس نهم باید بنا به فرموده مقام معظم رهبری از بخش‌نگری و نگاه منطقه‌ای و جزئی پرهیز کنند و منافع و مصالح ملی را در نظر بگیرند.

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...