نسخه چاپی

یك دهك به سهامداران عدالت اضافه می شود

عکس خبري -يك دهك به سهامداران عدالت اضافه مي شود

معاون سازمان خصوصی‌سازی ضمن دفاع از اجرای طرح سهام عدالت و پاسخ به انتقادات، موانع ورود به بورس شركت‌های سرمایه‌گذاری استانی را اعلام كرد. محمود افضلی با اشاره به واگذاری سهام عدالت به ۶ دهك از ارائه پیشنهاد واگذاری سهام عدالت به یك دهك دیگر خبر داد.

به گزارش نما،ایران نوشت:وي معتقد است تا کنون 90 درصد از اهداف اين طرح اجرا شده و 10 درصد باقي مانده هم در حال انجام است که صحت و سقم اين موضوع و چگونگي اجراي ماده 37 قانون سياست‌هاي اجرايي اصل 44 به عهده ساير دست‌اندرکاران و مخاطبان است.

افضلي با اشاره به اينكه طرح سهام عدالت يکي از برنامه‌هاي خوب کشور بوده گفت: تاکنون به 40 ميليون نفر سهام عدالت واگذار شده است. در اين ميان حدود دو ميليون نفر از گروه‌هاي قبلي مانند کارگران و تاکسي‌داران جا مانده‌اند که درحال شناسايي و ثبت‌نام هستند.

وي افزود: حدود 3 ميليون و 200 تا 300 هزار نفر از گروه کارگران هم ثبت‌نام کرده‌اند که بعد از بررسي و شناسايي مشخص شده که بايد به حدود 2 ميليون و 800 هزار خانوار سهام واگذار شود.

معاون سازمان خصوصي‌سازي افزود: از طريق وزارت اقتصاد مکاتباتي با رياست جمهوري انجام شده و صورتجلسه‌اي هم تنظيم شده است.

طبق اين صورتجلسه درخواست شده که يک دهک ديگر به جمع 6 دهک مشمولين دريافت سهام عدالت اضافه شود تا بعد از اخذ مجوزهاي قانوني از نهادهاي مختلف، نسبت به واگذاري سهام عدالت به باقي ماندگان اقدام شود. وي اظهار داشت: زمان تصويب يا عدم تصويب اين پيشنهاد مشخص نيست چون به طي مراحل قانوني نياز دارد اما در صورت نهايي شدن آن نسبت به تخصيص سهام جديد و اخذ سهام از شرکت‌ها اقدام خواهيم کرد.

معاون سازمان خصوصي‌سازي در تشريح نحوه ورود شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني به بورس اظهار داشت: پذيرش شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني سهام عدالت به عهده سازمان خصوصي‌سازي نيست چون شرکت‌هاي تعاوني سهامداران آنها بوده و شخصيت حقوقي مستقلي دارند بنابراين سازمان خصوصي‌سازي نقشي در اين موضوع ندارد. وي افزود: دراين ميان چند مانع وجود دارد که بخشي از آنها بايد توسط شرکت‌ها و بخشي هم از سوي سازمان خصوصي‌سازي و بورس بايد انجام شود.

افضلي در تشريح موانع ورود شركت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني به بورس اظهار داشت: اعمال افزايش سرمايه حداقلي، تبديل شدن شرکت‌هاي سرمايه‌گذاري استاني به سهامي عام، اقدام بورس براي آماده‌سازي و تکميل سبدسهام شرکت‌ها توسط سازمان خصوصي‌سازي و نهايي شدن تعداد سهامداران هر استان که درحال نهايي شدن است.

وي افزود: در اين ميان نبايد فراموش کرد که بسياري از شرکت‌هاي واگذار شده از بهترين بنگاه‌هاي دولتي هستند که شايد تا دو برابر هم رشد کرده‌اند و ارزش روز 45 هزار ميليارد توماني دارايي دولت به حدود ۱۲۰ هزار ميليارد تومان رسيده است.

افضلي در تشريح زمان معامله سهام عدالت در بورس اظهار داشت: طبق برنامه‌ريزي اوليه قرار است طي ۱۰ سال اقساط سهام واگذار شده از طريق دريافت سود سالانه شرکت‌ها پرداخت شود که هم اکنون 5 - 4 سال ديگر باقي‌مانده است. وي درخصوص ارزش سهام عدالت اظهار داشت: پيش‌بيني مي‌شود طي ۵ سال باقي‌مانده ارزش سهام عدالت ۲ تا ۳ برابر ديگر افزايش يابد .

۱۳۹۱/۱/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...